ساری- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خواستار شروع استخراج نفت در شمال کشور شد.

استخراج نفت در شمال کشور شروع شود

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله قره‌خانی بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از خط لوله گاز دامغان، کیاسر و ساری، اظهار کرد: برای ما قبول نبود که دولت ترکمنستان از بابت گاز باج‌خواهی داشته باشد.

وی با اعلام اینکه کل کشور خواستار جلوگیری از باج‌خواهی ترکمنستان بودند، افزود: در حوزه برداشت از پارس جنوبی هم مردم دغدغه داشتند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشوری مانند ایران باید با سابقه نفتی به اندازه یک سوم از میدان مشترک با قطر برداشت کنند، تصریح کرد: همه خواستار این بودند که این ننگ از چهره مقدس نظام پاک شود و رویداد مهمی در افتتاح فازهای پارس جنوبی اتفاق افتاد و 150 میلیون متر مکعب گاز به تولیدات کشور اضافه شد و امروز به نقطه سر به سر قطر رسیدیم.

این مسؤول ادامه داد: قرارداد توتال با کمک کارشناسی مدیران نفتی کشور، همکاری مجلس و کمیسیون انرژی مجلس به سرانجام رسید.

قره‌خانی مطرح کرد: در آینده نزدیک وضعیت وزارت نفت و شرکت‌های خارجی و رسیدن به جایگاه در اوپک باید اتفاق بیفتد و برای دست‌یابی به این مهم انتظار است که بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت مسؤولیت وزارت نفت در دولت دوازدهم را بپذیرد.

وی تشریح کرد: در سال‌های گذشته در مناطقی که مدنظر هست حفاری انجام شده است و به نفت رسیدم انتظار داریم در الگو قراردادهای نفتی در آغاز دولت نوید به مردم بدهید که اقدامات بهره‌برداری و استخراج نفت در شمال کشور شروع شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.