۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 552382

تمنای وزارت

محمدابراهیم محمدی

فعال رسانه‌ای: من وزیران رسانه‌ای را که خودشان و دوستانشان لابی می‌زنند و کمپین درست می‌کنند تا به وزارت برسند را افراد موفقی نمی‌دانم. شاید این قبیل افراد به لحاظ توان فکری و اجرایی خوب و موفق باشند، ولی حاشیه‌هایی که دست به دست هم می دهند تا وزارت را فرا چنگ بیاورند و به کار بس بزرگی تعهد بسپرند، مناسب نمی‌دانم.

به گزارش قدس آنلاین،  فعال رسانه‌ای: من وزیران رسانه‌ای را که خودشان و دوستانشان لابی می‌زنند و کمپین درست می‌کنند تا به وزارت برسند را افراد موفقی نمی‌دانم. شاید این قبیل افراد به لحاظ توان فکری و اجرایی خوب و موفق باشند، ولی حاشیه‌هایی که دست به دست هم می دهند تا وزارت را فرا چنگ بیاورند و به کار بس بزرگی تعهد بسپرند، مناسب نمی‌دانم.

مگر می‌شود وزیر خود خوانده‌ای که دوستانش برای وزارت ایشان به آب و آتش می‌زنند در دوره پسا وزارت آن گونه که می‌خواهد یا از ایشان انتظار می‌رود به عدالت وزارت کند؟ یا تلاش‌ها و لابی‌های دوستانش را نادیده انگاشته و برای ایشان پست و جایگاهی جانمایی نکند؟

از نظر من، این دست اقدام‌ها که صد البته برای رئیس جمهور منتخب طرف مطالبه مردم، که باید با حوصله و تدبیر و به دور از جوسازی‌ها، فشار و لابی‌ها دست به انتخاب زند، جز هزینه سازی و تشویش و تخریب نتیجه‌ای ندارد.

شاید بهتر باشد اسم این دست معرفی‌های رسانه‌ای که با فضا سازی‌های مجازی همراه است را «مهندسی تحمیل» نام داد و موازنه را به دلیل جو و جریان‌سازی‌های کاذب که به ضرر وزارتخانه و البته مردم می‌انجامد، نوعی خیانت دانست.

از سوی دیگر این دست کارها که اغلب رسانه‌ای بوده و در فضای مجازی و در قالب گمانه‌سازی صورت می‌پذیرد، حکم آتش تهیه دارد که جز قهرمان خود خوانده، همه را از جلوه و فرصت شناسایی می‌اندازد. به نظر می‌رسد، از منظر دینی که مناصب باید بر اساس شایستگی‌ها تفویض و تکلیف شود، جایی برای این دست خودنمایی‌ها و طرح و بزرگ نمایی نباشد.

شاید بهتر باشد هر چیز در بستر طبیعی و فرایند عادی خود انجام یافته و سرانجام گیرد.

اقداماتی از این دست اگر نه فرصت خدمت را از عناصر شایسته‌ای که به دلیل شأن، شخصیت و احترام به افکار عمومی و ذائقه اجتماعی و مهم‌تر از همه کمک به اتخاذ تصمیم درست و منطقی رئیس‌جمهور دامن خود را از این مسائل مبرا دانسته و جز به تکلیف مسئولیت نمی‌پذیرند، می‌ستاند؛ تضییع حق شایستگان و حق الناس را که گناهی بس بزرگ است، فراهم می‌آورد.

انتظار می‌رود آموزش و پرورش به دلیل برخورداری از شخصیت‌های لایق علمی و اجرایی و با تجربه، در میان سایر وزارتخانه‌ها در انتخاب و معرفی وزیر برجسته و ممتاز باشد و رئیس‌جمهور را در مطالعه ارزیابی و رایزنی و انتخاب وزیری شایسته و دانا به نیازها و ضرورت‌ها یاری رساند.

البته این اقدام به انتخاب و پایداری وزیر خواهد انجامید و موجبات خدمت بهتر و برکات افزون را برای این دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت فراهم خواهد آورد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.