شهرکرد- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۰ روستای استان در اماکن و جایگاه های دامی در مناطق پرخطر جهت جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو سم پاشی شدند.

۸۰ روستای چهارمحال و بختیاری برای مقابله با تب کریمه سم پاشی شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمحمد نجاتی روز سه شنبه در پنجاه و هشتمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اظهار داشت: خرید و توزیع مقدار پنج هزار و ۴۰۰ لیتر سم بین شبکه های دامپزشکی در اماکن و جایگاه های دامی در مناطق پر خطر دارای آلودگی کنه ای زیاد، اجرای سم پاشی در ۸۰ روستای استان در اماکن و جایگاه های دامی در مناطق پرخطر با همکاری دهیاری ها و همچنین استفاده از بخش غیردولتی دامپزشکی اعم از مراکز مایه کوبی از اقدامات جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو می‌باشند.

وی با اشاره اقدامات درحال انجام در راستای پیشگیری از این بیماری افزود: تهیه و چاپ بروشور به تعداد شش هزار جلد، پنج هزار پوستر، ۲۰ بنر آموزشی و توزیع در سطح شهرستان ها و ادارات استان و همچنین تشکیل جلسات آموزشی ترویجی در سطح شهرستان ها برای گروه بهره برداران اعم از دامداران قصابان روستائیان و مدارس از اقدامات در حال انجام به منظور پیشگیری از تب کریمه کنگو هستند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: از دیگر اقدامات در حال پیگیری در این راستا می توان به تشکیل جلسات توجیهی با حضور دهیاران، تعداد ۱۰ برنامه رادیو و تلویزیونی در مورد بیماری و راه های پیشگیری از آن و همچنین برگزاری نشست خبری با هماهنگی علوم پزشکی استان اشاره کرد.

نجاتی خاطر نشان کرد: طرح موضوع در کمیته ساماندهی کشتارهای دام استان به منظور تجهیز کشتارگاه های سنتی به پیشبرد و نگه داری لاشه ها به مدت ۲۴ ساعت و همچنین طرح موضوع در کارگاه سلامت و امنیت غذایی به جهت جلوگیری از کشتار غیرمجاز در شهرها و روستاهای بزرگ استان از اقدامات و هماهنگی های ساماندهی کشتار دام می باشند.

وی تصریح کرد: در راستای ساماندهی کشتار دام ۴۴ قصابی در شهر کاج دشتک و سفیددشت رستم آباد آلیکوه و اعزام کشتار ۱۰ واحد از آنها به کشتارهای صنعتی به کشتارگاه جونقان و اعزام کشتار سفیددشت به کشتارگاه بروجن اعزام کشتار بارده و تومانک به کشتارگاه بن و همچنین تعطیلی قصابی های سودجان، مرغملک، خوی، اسد آباد و وانان انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.