​ایلام- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: ایلام از لحاظ مصرف مواد مخدر جزء پنج استان پاک کشور است.

ایلام از لحاظ مصرف مواد مخدر جزء پنج استان پاک کشور است

به گزارش قدس آنلاین، فهد کمالوندی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان ایلام با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر به فواصل زمای پنج ساله، پایشی را به شکل شیوع شناسی برای جمع آوری اطلاعات افراد گرفتار در زمینه اعتیاد به انواع مخدر انجام می دهد، اظهارداشت: استان ایلام در سال ۹۰، با حدود ۱۲ هزار نفر معتاد شناخته شده، از نظر میزان عرضه و مصرف مواد مخدر، بیست و سومین استان کشور بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز این پایش در مناطق شهری، روستایی و عشایری استان همزمان با سراسر کشور صورت گرفت، افزود: در این پایش، با کاهش عرضه و مصرف انواع مواد مخدر در استان، رتبه ایلام از ۲۳ سال ۹۰، به ۲۷ بهبود یافته که نشان می دهد ایلام از نظر میزان آلودگی به انواع مخدرها پاک تر شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با مواد مخدر استان ایلام با بیان این مطلب که ایلام از لحاظ مصرف مواد مخدر جزء پنج استان پاک کشور است، خاطرنشان ساخت: در راستای مبارزه با ورود انواع مواد مخدر به استان، در سال گذشته ۲۵۱ کیلوگرم  و در ۳ ماهه اول  سالجاری  ۲۴۷ کیلوگرم  مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.

فهد کمالوندی به درمان حدود هفت هزار نفر از معتادان استان در مراکز وابسته به این ستاد اشاره کرد و بیان داشت: ۳۶ مرکز ترک اعتیاد در استان فعال بوده که از این مراکز تنها ۶ مورد مرکز دولتی هستند و به سه شکل مراکز درمان سرپایی، درمان اقامتی و مراکز کاهش آسیب گذری عمل می کنند.

وی آگاهی بخشی به عموم افراد جامعه و پیشگیری از بروز اعتیاد بویژه در میان نسل جوان و نوجوان را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۷۰۰ نوع انواع مخدرهای سنتی و صنعتی و همچنین روانگردان ها در سطح جهان وجود دارد و گسترش و تنوع روزافزون این مواد، برخورد با این پدیده شوم را بسیار سخت و پیچیده کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.