خرم آباد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: در سه ماهه سال ۹۶، استان لرستان با ۳۱ و ۲ دهم درصد کاهش تلفات رانندگی، در جایگاه چهارم کشور قرار گرفت.

لرستان جایگاه چهارم کشوری در کاهش تلفات سوانح رانندگی را کسب کرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، علی زندی فر اظهار داشت: میانگین کاهش تلفات سوانح رانندگی کشور در این مدت یعنی از ابتدای فروردین ماه تا پایان خرداد 4 و 9 دهم درصد بوده است.

وی افزود: استان های البرز، چهارمحال وبختیاری و بوشهر در این رتبه بندی بالاتر از لرستان و مابقی استانها که اکثرا جزو استان‌های بزرگ کشور به شمار می روند به کاهشی بسیار کمتر از لرستان دست یافتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان ادامه داد: این میزان کاهش تلفات در راه های استان حاصل تلاش و همکاری بین بخشی همه دستگاه های دخیل در ایمنی سفر بوده است.

وی گفت: امید است با تلاش مجموعه دستگاه ها و نهادهای ذی ربط و رعایت نکات ایمنی از سوی رانندگان عزیز تا پایان شهریور ماه و اتمام سفرهای تابستانی به جایگاه بهتری دست یابیم.

کمبود اعتبارمانع رفع نقاط پرتصادف استان است

حبیب جمشیدی اظهار داشت: درسال جاری ۲۵فقره واژگونی خودرو در محور سراب دوره - کوهدشت حدفاصل سه راهی پیرشمس الدین تا سه راهی شاهیوند به وقوع پیوسته که به فوت ۵ نفر منجر شده است.

وی افزود: این در حالی است که تعریض این محور در قالب پروژه چهارخطه خرم آباد - کوهدشت توسط پیمانکار راه و شهرسازی اجرایی شده، ولی متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات شاهد تعطیلی چندماهه این پروژه هستیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با بیان اینکه در حال حاضر محور یادشده دوبانده و دارای پیچ های خطرناک و حادثه ساز می باشد، اظهار کرد: کم عرض بودن مسیر، عدم دید کافی در چند نقطه، افتادگی شانه راه و عدم رعایت سرعت مطمئنه توسط رانندگان از عوامل اصلی بروز تصادف در این مقطع است که سبب شده تا شاهد تصادفات رخ به رخ و واژگونی های متعدد در این محور باشیم به طوری که امسال ۲۵ فقره واژگونی در این نقطه رخ داده که متاسفانه منجر به فوت ۵نفر شده است.

وی از تلاش عوامل این اداره کل برای اصلاح و رفع نقطه پرتصادف یادشده خبر داد و تصریح کرد: همکاران ما در اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده ای شهرستان چگنی تمام تلاش خود را برای ایمن سازی نقطه پرتصادف حدفاصل سه راهی پیرشمس الدین تا سه راهی شاهیوند تا قبل از افتتاح آن توسط راه و شهرسازی بکار بسته و ازهیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

جمشیدی افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چگنی برای اصلاح این نقطه در اولین مرحله اقدام به نصب تابلو، خط کشی، نصب چشم گربه ای، ترانشه برداری پیچ های پی در پی، احداث خاکریز در پرتگاه ها، نصب علائم هشداردهنده و ۲۰۰عدد بازتاب رفلکتور در ۵ ردیف، ایجاد ۵ سرعتکاه و نصب استوانه ایمنی برای کنترل سرعت در این مقطع نموده است.

وی گفت: هم اکنون با در اختیار داشتن ۶دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین و آماده باش ۸نفر از راهداران، تراشه برداری از نقاط کور، رفع افتادگی شانه راه، ایجاد تپه های خاکی در نقاط پرخطر و نصب نیوجرسی در دهانه پلها در حال اجرا است.

جمشیدی اظهار امیدواری نمود و گفت: اقدامات فوق در مدت زمان کمتر از سه هفته به انجام برسد.

وی تصریح کرد: از آنجا که تخطی از سرعت مطمئنه مهم ترین عامل بروز تصادفات به ویژه از نوع واژگونی است امیدواریم هم استانی های عزیز با رعایت سرعت مطمئنه در هنگام رانندگی و توجه به علائم ایمنی، از بروز تصادفات دلخراش جلوگیری کنند تا شاهد سفرهای ایمن و بی خطر در استان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.