بردسکن- مدیرعامل مؤسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس از برگزاری جشن مردمی زیرسایه خورشید در ۱۴ نمازخانه بین راهی آستان قدس رضوی خبرداد.

برگزاری جشن کرامت در ۱۴ نمازخانه بین راهی آستان قدس رضوی

حمزه سپهریان درگفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: این مراسم جشن همزمان با ۱۲ مردادماه مصادف با شب میلاد حضرت امام رضا (ع) برگزار می شود.

مدیرعامل موسسه آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) از آمادگی مجتمع‌های میان‌راهی امام رضا(ع) برای برگزاری جشن‌های میلاد رضوی خبر داد.

 وی اظهارداشت: برنامه‌های گسترده‌ای با عنوان «مهر بیکران» در مجتمع‌های میان راهی امام رضا(ع) تدارک دیده است.

مدیر عامل این موسسه افزود: برگزاری جلسات هم‌اندیشی با ائمه جمعه، فرمانداران، بخشداران، سازمان تبلیغات اسلامی و نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد در شهرها و مراکز بخش‌های هم‌جوار با نمازخانه‌های میان‌راهی، به منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن «مهر بیکران» و هماهنگی با معاونت اماکن متبرکه آستان قدس رضوی، به منظور اعزام جمعی از خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) برای حضور در این جشن، از جمله برنامه‌های ستاد برگزاری جشن‌های دهه کرامت رضوی این موسسه است.

سپهریان گفت: گسترش برنامه‌های فرهنگی تبلیغی، ایجاد شور و نشاط معنوی، تشویق، ترغیب و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد و بسترسازی لازم در شهرها و روستاهای مجاور نمازخانه‌های میان‌راهی امام رضا(ع) برای حضور گسترده مردم در مراسم شب میلاد امام رضا(ع)، از اولویت برنامه راهبردی موسسه آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) است.

وی متذکر شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شب میلاد امام رضا(ع) با حضور خدام حرم مطهر رضوی در ۱۴ مجتمع فرهنگی رفاهی و نمازخانه میان‌راهی امام رضا(ع) واقع در تربت‌جام، مزداوند، رباط‌ سفید، فیض‌آباد، خضری، قائن، سربیشه، خوسف، بشرویه، اسلامیه،کاهک سبزوار، دامغان و دشت‌گلستان مراسمی در قالب «جشن مهر بیکران» و در دیهوک و عشق‌آباد هم مراسمی با حضور «کاروان زیر سایه خورشید» برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، تلاوت قرآن، اجرای تواشیح، سخنرانی ائمه جمعه و علمای مناطق و مولودی‌خوانی از برنامه‌های شب میلاد حضرت رضا(ع) در مجتمع‌های میان‌راهی است که در برپایی این جشن‌ها  ائمه جمعه ، فرمانداری‌ها، ادارات تبلیغات اسلامی، تشکل‌های مردم‌نهاد و سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های مجاور همکاری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.