سازمان استاندارد استان تهران اعلام کرد که آب آشامیدنی با نام تجارتی "گابی ین "غیراستاندارد است.

آب آشامیدنی با نام تجارتی "گابی ین "غیراستاندارد است+ عکس

به گزارش قدس آنلاین،  اواسط تیرماه امسال تسنیم با انتشار خبری اعلام کرد که اخیراً در بازار آب معدنی‌هایی با بسته بندی جدید و با قیمت ۲۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسد که فاقد استاندارد هستند. در این زمینه پیمان فروهر دبیر انجمن آبهای معدنی و آشامیدنی گفت: "این برند آب معدنی زیر نظر انجمن نیست به همین منظور نمی توانیم در مورد عملکرد آن اظهار نظر کنیم".

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این برند مجوزهای لازم را برای فعالیت اخذ کرده یا نه، و اینکه در بسته بندی این آب معدنی " آب آشامیدنی غنی شده با املاح معدنی" ذکر شده آیا ما چنین آب آشامیدنی داریم یا خیر؟ افزود: آب های معدنی اصولاً از چاه یا چشمه تهیه می شوند و تولیدکننده با حذف تمام مواد معدنی آن را تبدیل به آب مقطر کرده و بعد املاحی را به ان اضافه می کند که در نهایت به این آب عنوان آب معدنی را نمی‌توان گفت.

بعد از گذشت نزدیک به یک ماه از انتشار خبر امروز سازمان استاندارد استان تهران ازتوزیع آب آشامیدنی غیراستاندارد  با نام تجارتی "GABI YEN"، در بازار خبر داده و نسبت به مصرف آن هشدار داده است.

براساس اطلاعیه سازمان استاندارد این برند آب آشامیدنی که به وفور در بازار و با قیمتی بالاتر از معمول ارایه می‌شود، فاقد هرگونه کدردیابی، نام و آدرس واحد تولیدی و دارای نشان استاندارد جعلی و در استان مازندران بسته‌بندی و پر می‌شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.