یزد- در ادامه سفر خدام رضوی به یزد برای برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید برنامه‌های متنوعی برگزار شده و عطر خوش حریم رضوی در شهر تاریخی و جهانی یزد همچنان می‌وزد.

یزد غرق در عطر رضوی شد/ آخرین نفس‌های مادر شهید زیر پرچم امام رضا(ع)

قدس آنلاین- گروه استان ها: خادمین آستان قدس رضوی، در ادامه سفر به یزد در جمع ۱۵۰ نفری پاکبانان (کارگران شریف شهرداری) و مدیران ارشد شهرداری حاضر شدند و از پاکبانان نمونه قدردانی کردند.

خدام کاروان زیرسایه خورشید، همچنین با حضور در منزل شهید حاجی‌وند از خانواده وی تجلیل و به رسم یادبود هدیه‌ای به همسر و دو فرزند شهید تقدیم کردند.

مردم حاضر در این دیدار که از همسایگان و اقوام شهید بودند، خواهان برگزاری بیشتر دیدارهای صمیمانه خدّام با مردم شدند.

خادمان امام هشتم(ع) سپس در میان استقبال بسیار پرشور و باشکوه مردم منطقه حسن‌آباد یزد وارد مسجد باب‌الحوائج(ع) این منطقه شدند و مردم منطقه حسن‌آباد با گلباران‌کردن مقدم خدام، ارادت و عشق خود را به این امام همام نشان دادند.

لزوم نشر اخلاق امام رضا(ع)

حجت‌الاسلام امامی‌پور روحانی کاروان خدام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در گفت و گویی صمیمانه با مردم، ضمن دعوت حاضران به حفظ حرمت و آبروی مؤمنین گفت: قطعاً ارزش احترام و حفظ حرمت مؤمن، از پرچم امام رضا(ع) و کعبه بیشتر است.

وی همچنین به لزوم نشر اخلاق امام رضا(ع) در جامعه تأکید و به نمونه‌هایی از اخلاق و ادب امام رضا(ع) اشاره کرد، از جمله اینکه امام رضا(ع) هرگز به زیردستان خود توهین نمی‌کردند و یا هیچ‌وقت آب دهان خود را بیرون نمی‌انداختند.

اهالی محله آزادشهریزد نیز با برگزاری جشنی در مسجد علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، میزبان خادمان امام رضا(ع) شدند و شهد شیرین زیارت از راه دور امام هشتم را برای مردم به ارمغان بردند.

در ادامه حجت‌الاسلام امامی‌پور به ذکر احادیثی از امام هشتم شیعیان پرداخت وگفت: احترام به مؤمنین در نظر امام رضا(ع) از احترام به پرچم نورانی گنبد مطهرشان مهم‌تر است و احترام به والدین، همسر و فرزندان و همچنین اهمیّت به نماز اول وقت از جمله سفارشات حضرت رضا(ع) است.

دستان پرمهر خادمان بر سر کودکان بی‌سرپرست بهزیستی

چند تن ازخادمان و سفیران انیس‌النفوس(ع)، با حضور در سازمان بهزیستی شهرستان میبد، لحظاتی را در کنار این کودکان بی‌سرپرست سپری کردند.

در این دیدار که حجت‌الاسلام اعرافی امام جمعه میبد هم حضور داشت؛ کودکان و نوجوانان این مؤسسه دلنوشته‌ها و نامه‌های خود به انیس‌النفوس را به خدام آن حضرت سپردند.

مقیمیان درسخنان کوتاهی درجمع مسئولان این مرکز به معرفی جشنواره زیر سایه خورشید پرداخت و گفت: در زمان برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید بیش از ۶۰۰ کار فرهنگی انجام می‌شود.

موج امید بیماران بیمارستان امام جعفرصادق(ع) میبد

حضورخدام رضوی همراه با پرچم سبز گنبد طلایی امام رئوف در بیمارستان امام جعفرصادق(ع) دلگرمی ایجاد کرد و بیماران، با دیدن خادمان امام رئوف(ع) درلحظات سخت بیماری، با اشک از پرچم حرم رضوی تبرک می‌جستند و صحنه‌های زیبای ارادت و توسل را خلق می‌کردند.

دراین بازدید خدام ضمن پخش نمک تبرّکی در بین بیماران، درگوش دو نوزاد تازه متولد شده اذان گفتند.

دیدار خادمان عالم آل محمد(ص) با رئیس حوزه‌های علمیه کشور

کاروان زیر سایه خورشید در ادامه سفرهای خود به یزد با حضور در شهرستان میبد، با حجت‌الاسلام محمد اعرافی امام جمعه این شهرستان و رئیس حوزه‌های علمیه کشور دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار که مهندس فلاح فرماندار میبد و جمعی از مسئولان این شهرستان حضور داشتند، حجت‌الاسلام اعرافی در سخنانی، میبد را شهر انقلابی و شهیدپرور معرفی کرد و سفر خادمان علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) را به شهرستان میبد را مایه برکت در این شهرستان دانست.

درادامه سلسله برنامه‌های جشنواره زیر سایه خورشید، خدّام بارگاه نورانی ثامن‌الائمه(ع) از کارخانه کاشی میبد بازدید کردند. همچنین با حضور جمعی از خادمان علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) پایگاه بسیج شهید محمدحسین محمدخانی مسجد امام سجاد(ع) افتتاح شد.

سومین شب شعر «خورشید هشتم» در یزد با حضور خادمان حرم رضوی

سومین شب شعر رضوی یزد با حضور خادمان حضرت شمس‌الشموس(ع) به همت انجمن ادبی مع‌الحسین(ع) هیئت انصار ولایت دارالعباده و با همکاری حوزه هنری یزد برگزار شد.

این شب شعر رضوی جمع صمیمانه شعرا و مداحان اهل‌بیت(ع) بود با حضور خادمین آستان قدس رضوی حال وهوای ویژه‌ای به خود گرفت و مهمانان ویژه‌ای هم داشت، اجرای آن را شاعر اهل‌بیت(ع) احمد علوی از قم بر عهده داشت. شعرخوانی احمد بابایی از تهران و مداحی سیدمحمدرضا یعقوبی آل از مشهد از برنامه‌های دیگر این محفل شعر بود.

سومین شب شعر رضوی «خورشید هشتم» با قرائت قرآن قاری برجسته قرآن کریم مهدی ضیافتی و با ترنم آیات سوره کوثر و آیاتی از سوره نور آغاز شد.

در ادامه حاضران از طریق امواج با صوت صلوات خاصه مرحوم انصاریان و تصاویر با پای دل، راهی حرم امام رئوف(ع) شدند.

در ابتدای ورود خدام پیرمردی از میان حاضران با لهجه یزدی به خوشامدگویی پرداخت.

وی گفت: سه روز است که همراه کاروان خدام می‌آیم. فرزندی ۳۶ ساله دارم که معلول بوده و ۹ سال پیش توسط امام‌رضا(ع) شفایافته است.

در ادامه سفرمعنوی سفیران زیر سایه خورشید، خادمان حرم رضوی با حضور در شهرستان ابرکوه به دیدار امام جمعه این شهر رفتند.

آخرین نفس‌های مادر شهید زیر پرچم متبرک امام رضا(ع)

خدام رضوی درادامه حضور خود یزد در سفر به شهرستان تاریخی ابرکوه به عیادت مادر شهیدی رفتند که بیش از یک سال در بستر بیماری بود و این مادر شهید به هنگام ورد خدام  برای لحظاتی با دیدن پرچم رضوی چشمان خود را باز کرد و وپس از آن برای همیشه رهسپار دیار باقی شد.  

خدّام با در دست داشتن پرچم معطّر رضوی، با حضور در منزل شهید مختاری‌زاده در شهرستان ابرکوه، از مادر شهید عیادت کردند و پرچم متبرّک رضوی را روی جسم بیمار وی کشیدند

مادر شهید محمدجواد مختاری‌زاده به علت عارضه سکته مغزی یکسال در بستر بیماری بود که لحظاتی پس از حضور خدام حرم رضوی و حمل پرچم متبرک بارگاه منور رضوی بر بالین وی، دار فانی را وداع گفت.

شهید محمدجواد مختاری‌زاده در سال ۶۶، در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد

در این دیدار که جمعی از مسئولین این شهرستان هم حضور داشتند، حجت‌الاسلام لشکرنویس روحانی همراه کاروان امام رئوف(ع)، هدف این جشنواره را شناخت بیشتر امام رضا(ع) و ترویج الگوی رضوی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در این مسیر عنایت‌های خاصی از جانب امام‌رضا(ع) شده، افزود: حرکت فرهنگی – مذهبی زیر سایه خورشید دایرمدار تشکل‌های مردمی است و انجام آن به همّت خودِ مردم است.

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان ابرکوه، نیز این حرکت فرهنگی را بسیار تأثیرگذار دانست و خواستار برگزاری این جشنواره در کشورهایی شد که اکنون برگزار نمی‌شود.

دلجویی خادمان از مددجویان بهزیستی

خادمان ثامن‌الحجج(ع) به منظور دلجویی از مددجویان بهزیستی شهرستان ابرکوه در این مرکز حضور یافتند و مددجویان این مرکز از کاروان زیر سایه خورشید به گرمی استقبال کردند.

در این دیدار که جمعی از مسئولین از جمله مدیر و معاون این مرکز حضور داشتند، جمعی از معلولان این مرکز به اجرای سرود پرداختند و این گونه محبّت خود را به امام مهربانی‌ها(ع) نشان دادند و خادمان نیز به توزیع نبات و نمک‌های متبرک حرم بین این عزیزان پرداختند.

همچنین در دیدار خدام رضوی با خانواده شهید محمدحسن فلاح‌زاده و مادر شهید ضمن ابراز خرسندی از حضور خدام امام هشتم(ع) در منزلش، توضیحاتی درباره فرزند شهیدش ارائه داد.

 در این دیدار یکی ازخدام به نام آقای خوش‌احوال، مداح و دربان آستان قدس رضوی هم با قرائت اشعاری در مدح امام هشتم(ع) به همراه صلوات خاصه آن حضرت، دل‌های مشتاقان را روانه بارگاه ملکوتی آن امام همام کرد.

خادم دیگری به نام آقای مروج هم با دلجویی از مادر شهید از وی خواست تا برای همه خدام علی‌بن‌موسی(ع) دعا کرده، از خداوند متعال برایشان توفیقات روزافزون مسئلت کند.

رسولی فرماندار شهرستان ابرکوه هم ضمن تشکر و قدردانی از خدّام، حضور کاروان زیر سایه خورشید و اعزام خادمان امام رضا(ع) به شهرهای مختلف را کار پسندیده‌ای دانست و گفت: حضور خادمان ولینعمت مردم ایران در شهرستان ابرکوه برای ما و مردم این دیار توفیق بزرگی است.

لیوان آبی به نیت شفا به فرزند بیمارم بدهید

گروهی از خادمان درگاه شمس‌الشموس، با حضور در مؤسسه کارآفرینی «بوی مهر» در محله حسن‌آباد یزد با کارگران این مؤسسه دیدار کردند. در این مراسم یکی از خدام گفت: طبق روایات، کار، عبادت محسوب می‌شود و بالاترین عبادت‌ها خدمت به خلق است.

وی فعالان این کارگاه را خادم امام رضا(ع) خطاب کرد چرا که کار کردن و کارآفرینی برای خلق، مورد رضایت امام رضا(ع) است.

در این دیدار جمعی از اهالی هم برای دیدار خدّام رضوی حضور داشتند که در این بین، یکی از اهالی از خدام خواست برای تبرّک، فرزند بیمارش را در آغوش بگیرند و لیوان آبی به نیت شفا به او بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.