سنندج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، اقدامات خوبی در کردستان انجام شد که افزایش یک هزار و ۱۴ تخت بیمارستانی یکی از این اقدامات است.

۱۰۱۴ تخت بیمارستانی به فضای درمانی کردستان افزوده می شود

به گزارش قدس آنلاین، سیامک واحدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج اظهار کرد: در طول هفت ماهه گذشته کارهای زیادی انجام داده‌ایم و کارهایی را شروع کرده و برخی کارهای نیز طراحی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه مهم‌ترین هدف ما کم‌کردن دغدغه‌های مردم در حوزه درمان است، افزود: این انتظار را از جامعه رسانه‌ای دارم که با نگاه نقادانه دغدغه‌هایی که وجود دارد را با ارائه راهکار مناسب به ما انتقال دهند.

وی به عملکرد دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ تا ۹۶ در استان در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: در طول چهار سال گذشته از عمر دولت تدبیر و امید اقدامات خاصی در حوزه درمان به ویژه با اجرای طرح تحول سلامت انجام شده است.

واحدی به بررسی عملکرد منابع مالی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در کل تاریخ کشور ۱۰۴ هزار تخت برای همه کشور وجود داشت که در این چهار سال پیش‌بینی شد ۲۱ هزار تخت در کشور به این آمار اضافه شود.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش و توجه‌هایی که صورت گرفت ۲۵ هزار تخت بیمارستانی به آمار تخت‌های کشور اضافه شد که یک‌هزار و ۱۴ تخت آن مربوط به استان کردستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به برخی اقدامات در راستای تحقق سهم یک‌هزار و ۱۴ تخت بیمارستانی در استان اشاره کرد و گفت: بیمارستان کوثر سنندج با ۶۳۷ تخت بیمارستانی، بیمارستان ۳۲ تختخوابی سروآباد، بیمارستان ۳۲ تختخوابی دهگلان، بیمارستان بانه با ۹۶ تخت و بیمارستان سقز با ۲۱۷ تخت در راستای تحقق طرح افزایش ۲۱ هزار تخت در کشور انجام گرفته که در مجموع استان کردستان یک‌هزار و ۱۴ تخت از این میزان را تحقق بخشیده است.

وی به طرح تحول نظام سلامت و اقداماتی که در این راستا در استان انجام گرفته است گریزی زد و گفت: افتتاح کلینیک ویژه سنندج، کیلنیک ویژه قروه، افتتاح و برخی کلینیک‌های ویژه نیز در دست اجرا است که هر کدام بعد از اتمام به بهره‌برداری خواهد رسید.

واحدی با بیان اینکه کلینیک سقز حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: کلینیک ویژه قروه نیز در حال کار است و برخی بلوک‌های زایمان ال‌دی‌ار در سطح شهرستان‌های مختلف استان افتتاح و یا طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: اورژانس بیمارستان توحید سنندج با توسعه سه برابری طی سال‌جاری افتتاح شده و اورژانس بیمارستان سقز شهریور افتتاح خواهد شد و اورژانس بیمارستان مریوان نیز بهمن‌ماه امسال براساس برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه مباحثی در مورد سونامی سرطان مطرح می‌شود، گفت: از دیدگاه پزشکی سونامی سرطان وجود ندارد فقط قدرت تشخیص این بیماری در مراحل نخست بالا رفته و در این راستا نیز زیرساخت‌هایی ایجاد شده که بتوانیم در حوزه تشخیص و درمان بیماری سرطان به بهترین شیوه به بیماران درگیر خدمات‌رسانی کنیم.

وی با عنوان این مطلب که ۱۱۱ مرکز بهداشتی و سلامت در استان باید اجرا شود، گفت: در فاز نخست ۷۴ پروژه استارت خورده که اگر مشکلی پیش نیاید برنامه ما این است که ۳۷ مرکز دیگر نیز در فاز بعدی استارت بخورد.

پژوهشکده سلامت در کردستان ساخته می‌شود

واحدی با بیان اینکه پژوهشکده سلامت در کردستان ساخته می‌شود، گفت: خوابگاه دانشجویی ۳۰۰ نفره ۲۲ گولان نیز آماده افتتاح است که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به روند اجرا و افتتاح برخی از بیمارستان‌ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: بیمارستان کوثر و بیمارستان بانه که فکر می‌کردیم تا پایان امسال به بهره‌برداری نرسد اما خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کمتر از چند ماه تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی به اجرای سردرب ورودی بیمارستان توحید به منظور تکریم مراجعین اشاره کرد و اذعان داشت: سطح پژوهکده سلامت و هدایت و مدیریت پروژه‌های باقیمانده ۲ تا ۵ ماه آینده براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته انجام خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: تا آخر سال ۹۵ در کل در دانشگاه علوم پزشکی کردستان ۷ هزار و ۷۸۰ پست در استان داشتیم که تا آخر تیروماه سال ۹۶ این آمار را به ۹ هزار و ۱۹۶ ارتقا و برنامه ما رساند این آمار تا آخر امسال به ۱۳ هزار پست است.

وی به عملکرد منابع انسانی دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: مجموع ۱۹ هزار و ۸۷۷ نفر پرسنل در بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی در استان مشغول به ارائه خدمت هستند.

وی با بیان اینکه در سه سال از عمر دولت تدبیر و امید یک‌هزار و ۴۵۳ نیرو جذب دانشگاه علوم پزشکی شده‌اند، گفت: در طول هفت ماهه گذشته یک‌هزار و ۱۹۴ نفر دیگر جذب شده‌اند که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان امسال ۶۳۵ نفر دیگر به این آمار اضافه خواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.