بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بزرگداشت مراسم ها هیچگاه به نفع جناح و حزبی عمل نکرده و همواره در مسیر انقلاب بوده است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همواره فراجناحی عمل کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، آیت الله یعقوبی در آیین بهره برداری از صوت مرکز استان که به مناسب ۱۲مرداد سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با تأکید براینکه کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فراجناحی است اظهار داشت: این نهاد در قالب حزب و جناح نمی گنجد بلکه همسو با نیروهای انقلابی حفظ اصل انقلاب را سرلوحه خود کرده است.

وی اصل مشورت و شورایی فکر کردن و همسوسازی نیروهای دلسوز انقلاب را خصیصه مهم این شورا دانست.

وی همچنین هماهنگی را نیز ترجمه وحدت دانست و افزود: تبلیغات اسلامی نیز  کار مقدسی است که زمینه ساز فرهنگ بارور و بالنده یک جامعه است.

امام جمعه بجنورد فعالیت این شورا را از ابزارهای رشد جامعه و تبلیغ و تبیین دانست که باعث رشد فرهنگ جامعه می‌شود و اظهار داشت: تبلیغات چتری است که روی سر همه قرار دارد و لذا قران در چند جای مختلف به آن تاکید کرده است.

یعقوبی لفظ شورا را برگرفته از آیات و روایات و عنوانی دینی و مذهبی و قرآنی عنوان کرد و بیان کرد: زنده نگه داشتن روزهای حساس و سرنوشت ساز کشور در یادها و ماندگار ساختن آنها و انتقال آن به نسل های آینده نقطه عطف فعالیت شورا است.

وی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم گسست نسل ها ایجاد شود، تصریح کرد: هر کدام از این حماسه های ملی و مذهبی یک دنیا ایمان و اراده و عاطفه انسانی است که نباید به فراموشی سپرده شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی متذکر شد: زحمات پشتیبانان نظام نباید از یاد برده شود بنابراین شورا باید بازخوانی شده و رشادت‌ها و مجاهدت ها را یادآوری کنیم چرا که این امر برای انسان های باورمند و هدفمند بسیار مفید است.

وی جوهره کار شورا را در این دانست که گذشته درخشان کشور و انقلاب و اقداماتی که برای تثبیت انقلاب به وقوع پیوسته را یادآوری کند تا انقلاب با طراوت و با نشاط باقی بماند و افزود: شورا کار باغبانی و آبیاری نظام را انجام می دهد تا طراوت یوم الله و عطر وجود روزهای بلند انقلاب باقی بماند و منتشر شود و فضا را معطر و نورانی کند.

یعقوبی با اشاره به اهمیت کار تبلیغات، متذکر شد: نقش تبلیغات در تثبیت ارزش ها قابل انکار نیست چرا که اصل  تبلیغات برای یک مکتب جاودانه یک ضرورت است.وی خاطرنشان  کرد: اگر مکتبی می خواهد رحمت للعالمین شود باید صدایش را به تمام عالم برساند تا فضای جامعه فضایی برای آشنایی با رشادت ها و معرفت ها باشد.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه فرهنگ انقلاب مفت به دست نیامده که مفت از دست بدهیم، اظهار داشت: هزینه زیادی برای این انقلاب پرداخت شده که باید از آن پاسداری شود.

یعقوبی با انتقاد از برخی افراد که حتی تحمل یادآوری و برگزاری یک جلسه یک ساعته را ندارند، تصریح کرد: انقلاب همه چیز ما و مایه  عزت و شرف و آبروی ما است و بنابراین باید آنهایی را که در راه انقلاب هزینه داده اند گرامی بداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.