خرم آباد- نمایشگاه آثار راه‌یافته به جشنواره ملی خوشنویسی رضوی به مدت ۱۰ روز در خرم‌آباد برپا می شود.

نمایشگاه خوشنویسی رضوی در لرستان برپا شد

 به گزارش قدس آنلاین، آیین افتتاحیه نمایشگاه آثار راه‌یافته به مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی شامگاه چهارشنبه در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد با حضور مسئولان استانی، برگزیدگان جشنواره و اصحاب رسانه افتتاح شد.

این نمایشگاه خوشنویسی دارای١٢١ اثر در بخش‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، نسخ و تحریری به نمایش درآمده است و آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی شامگاه چهارشنبه، از ساعت ٢١ شب در بوستان ایران‌زمین منطقه گلدشت شرقی خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

این جشنواره ملی در قالب جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به‌همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری استانداری لرستان، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا(ع)، مؤسسه فرهنگی و هنری درین‌ مهرکیا و انجمن خوشنویسان لرستان به میزبانی استان لرستان و در شهر خرم‌آباد برگزار شده است.

اهداف برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی

از اهداف این جشنواره می‎توان به اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل‌بیت(ع)، گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی اشاره کرد.

محورهای جشنواره ملی رضوی از محورهای این جشنواره نیز می‎توان از سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی با رویکرد شعار سال مقام معظم رهبری و با الهام از آموزه‌های رضوی، احادیث و روایات حضرت امام رضا(ع)، اشعار و دل‌نوشته‌های شاعران و هنرمندان در حوزه فرهنگ رضوی، روایات منقول از معصومین(ع) در مورد حضرت امام رضا(ع) نام برد.

این جشنواره در بخش های مختلفی برگزار می شود این جشنواره در بخش مسابقه(رقابتی) و نمایشگاهی و در قالب‎های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، نسخ و خط تحریری برگزار می‎‏شود.همچنین، در بخش ویژه این جشنواره به تولید آثاری پرداخته می‎شود که محتوا و مضمون آثار حول محور کرامت انسانی با الهام‌ از آموزه‌های رضوی، اهل‌بیت(ع) و قرآن‌کریم باشد.

تعداد ٥٩٣ اثر از ٢٨١ هنرمند خوشنویسی کشور توسط دبیرخانه اعلام وصول و به مرحله نخست داوری راه یافتند.

تعداد اثرهای شرکت کننده در جشنواره ملی خوشنویسی در این مرحله از داوری تعداد ١٢١ اثر جهت شرکت در بخش نهایی و نمایشگاهی جشنواره انتخاب و در اختیار هیات داوران بخش نهایی جشنواره متشکل از اساتید برجسته و طراز اول خوشنویسی کشور قرار گرفت، شایسته تحسین شناخته شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.