تربت جام ـ مدیر بهداشت و محیط حرفه ای دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: در حال حاضر در هشت روستا و دو محله شهری شهرستان تربت جام طرح روستای سالم در حال عملیاتی شدن است.

طرح روستای سالم در ۸ روستای تربت جام عملی می شود

 به گزارش قدس آنلاین، محمود رضا دیدار احمدی صبح امروز با اشاره به اینکه طرح روستای سالم از نیمه دوم سال ۹۶ با برنامه روستای سالم در سطح تربت جام  اجرا می شود، اظهار داشت: الگوی این طرح از سازمان جهانی که مربوط به ۱۰ سال پیش است، گرفته شد و بر اساس هویت مردم شهرستان  آن را منطبق با شرایط داخل استان و وضعیت منطقه اجرا خواهیم کرد.

 وی با بیان اینکه هشت روستای تربت جام  جهت اجرای برنامه روستای سالم انتخاب خواهند شد، خاطر نشان کرد: در سطح هر بخش از بخش های تربت جام یک روستا را به عنوان پایلوت انتخاب و در حال حاضر نیز ۳۰ روستا ی توابع تربت جام برای اجرای این طرح   کارشناسی خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول، روحیه مشارکت پذیری مردم،  وجود پتانسیل های مناسب روستا را از مشخصه های مهم و اصلی روستا جهت پایلوت شدن اعلام و تاکید کرد: ما باید به جایی برسیم که طرح روستاهای سالم در تربت جام نهادینه شود و از آنجائی که این نوع روستاها از سطحی ضعیف به عالی می رسند الگویی برای سایر روستاهای شهرستان خواهند شد.

مدیر بهداشت و محیط حرفه ای دانشکده علوم پزشکی تربت جام افزود: یکی از اهداف این برنامه امرار معیشت پایدار در سطح روستا، توانمند سازی جوامع و استفاده از پتانسیل های خود روستا است به گونه ای که منجربه کارآفرینی و ایجاد اشتغال می شود.

دیدار احمدی، مشارکت مردم را اساس این طرح دانست و تصریح داشت: مجموعه ای از کارهایی که مرتبط به بحث سلامت و بهداشت محیط است در روستاهای سالم انجام و بر زیبا سازی و توانمند سازی آن تاکید می شود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری حدود هشت روستای تربت جام تبدیل به روستای سالم خواهند شد، یادآور گردید: از آنجایی که برای معرفی یک روستا به عنوان روستای سالم باید به همه ابعاد آن از جمله زیرساخت ها توجه داشت برای اجرایی شدن این طرح در تمام روستاهای استان نیازمند زمان هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.