یزد – در ادامه سفرهای معنوی خدام رضوی به استان یزد کاروان زیر سایه خورشید وارد شهرستان شهیدپرور بهاباد شد ومورد استقبال بی نظیر مردم ومسئولان این شهرستان قرار گرفت.

ورود خادمان رضوی به خانه سالمندان و بیمارستان های یزد

 قدس آنلاین -گروه استان ها: مردم بهاباد که چند ساعتی در میدان امام‌حسین(ع) این شهر با شاخه‌های گل منتظر ورود خدام و پرچم متبرک حرم علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) بودند؛ با ورود خدام به این شهرستان استقبال پرشوری را رقم زدند.

در این دیدار یکی از خادمان حرم در جمع استقبال‌کنندگان، صلوات خاصه امام رضا(ع) را قرائت کرد و گفت: اکنون که دهمین سال برگزاری این جشنواره بزرگ را پشت سر می‌گذاریم، استان یزد از باسابقه‌ترین استان‌ها در این حرکت فرهنگی بوده است.

وی افزود: شعار امسال جشنواره زیر سایه خورشید «به تو اقتدا می‌کنیم» است، به این معنی که در همه کارهای خود به حضرت رضا(ع) اقتدا کنیم تا کارهایمان مورد رضایت حضرت رضا(ع) باشد.

حجت‌الاسلام حاتمی رئیس سازمان تبلیغات این شهرستان هم در ابتدای مراسم ضمن خیر مقدم به خدّام از میزبانی خادمین آستان قدس رضوی اظهار خرسندی کرد.

غبارروبی قبر شهید گمنام توسط خادمان غریب الغربا(ع)

گلزار شهدای بهاباد با حضور خادمان شهید خراسان، به بوی خوش حرم علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) معطّر شد و در این برنامه، خادمان علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) با حضور در گلزار شهدای شهرستان بهاباد، ضمن زیارت شهدا با آنها تجدید پیمان کردند.

گفتنی است: ‌خدام‌الرضا(ع) ضمن قرائت فاتحه، به غبارروبی و شستشوی قبر مطهر شهید گمنام این گلزار پرداختند.

دیدار علمای شهرستان بهاباد با خدام رضوی جشنواره زیر سایه خورشید

گروهی از سفیران عالم آل محمد(ص)، با سفر به شهرستان بهاباد با تعدادی از عالمان این شهرستان دیدار کردند در این دیدار که در سالن سازمان تبلیغات شهرستان بهاباد برگزار شد، جانشین رئیس سازمان تبلیغات و چند تن از مسئولین سپاه این شهرستان حضور داشتند.

یکی از خادمان طی سخنانی به ارائه توضیحاتی در رابطه با برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید در سطح ملی و بین‌المللی پرداخت و اظهار امیدواری کرد: این حرکت موجب نزدیکی بیش از پیش مردم به وجود نازنین امام هشتم(ع) و به دنبال داشتن خیر و برکت برای کشور باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام حاتمی جانشین رئیس سازمان تبلیغات بهاباد، ضمن خوش‌آمدگویی و تقدیر و تشکر از حضور خدام در این شهرستان، توضیحاتی در رابطه با مجموعه بیت‌الرضا(ع) که برگزار کننده جشن‌های زیر سایه خورشید در بهاباد است، ارائه داد.

در پایان این دیدار، خدام تصویر منقش به مضجع شریف حضرت رضا(ع) را به سازمان تبلیغات این شهرستان اهدا کردند.

بیمارستان حکیم بهاباد، آکنده از دم مسیحایی طبیب‌النفوس(ع)

بیمارستان حکیم شهرستان بهاباد با حضور خادمان آستان قدس رضوی از دم مسیحایی حضرت طبیب‌النفوس آکنده شد و اهالی کاروان «زیر سایه خورشید» از بیمارستان ۳۸ تختخوابی حکیم بازدید کردند.

در این بازدید خادمان دارالشفای رضوی با استقبال گرم و صمیمی ریاست و کارکنان بیمارستان روبرو شدند و در ادامه از بخش زنان و دیالیز این بیمارستان بازدید کرده و با اهدای گل و نمک تبرکی آستان امام هشتم(ع) از بیماران این بخش‌ها دلجویی کردند.

در بخشی از این دیدار رئیس بیمارستان ضمن خوش‌آمدگویی و بیان توضیحاتی درباره بیمارستان، وعده داد بخش زایمان و جراحی این بیمارستان تا سال آینده افتتاح گردد.

گفتنی است: خادمان تصویر زیبایی از حرم علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) را به رئیس بیمارستان اهدا کردند. اهدای قاب حرم به یکی از پرستاران به دلیل دلسوزی ویژه و خدمت صادقانه به بیماران نیز از برنامه دیگر خادمان امام مهربانی‌ها بود.

تقدیم شاخه‌های گل به سالمندان توسط خادمین شمس‌الشموس(ع)

خدام رضوی با تقدیم شاخه‌های گل به سالمندان مرکز توانبخشی ابوفاضل بهاباد، پیام رأفت امام مهربانی‌ها(ع) را به سالمندان رساندند

حضور ناگهانی خادمان شمس‌الشموس(ع) در مرکز توانبخشی و خانه سالمندان ابوفاضل(ع) بهاباد، دل‌های مددجویان و سالمندان این مرکز را به زیارت امام رضا(ع) بردند.

خادمان امام رئوف(ع) در ادامه برنامه‌هایشان در شهرستان بهاباد به طور اتفاقی در مرکز توانبخشی و خانه سالمندان ابوفاضل(ع) این شهرستان حضور یافتند و دل مددجویان این مرکز را غرق در شور و امید کردند.

خدام ضمن دلجویی از این عزیران به این نکته اشاره کردند که این دیدار کاملاً اتفاقی و از عنایات و کرامات امام رضا(ع) بوده است.

در ادامه خدّام رضوی با تقدیم شاخه‌های گل به سالمندان پیام رأفت امام مهربانی‌ها(ع) را به این عزیزان رساندند سپس یکی از خدام به ذکر کراماتی از امام رئوف(ع) پرداخت و فضای این مرکز را جان تازه‌ای بخشید.

در پایان با قرائت صلوات خاصه توسط یکی از خدام امام رضا(ع) مددجویان و سالمندان این مرکز با پای دل راهی مشهدالرضا(ع) شدند.

به یمن قدوم خدام آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در پادگان شهید صدوقی یزد، با درخواست بخشیده شدن اضافه خدمت سربازان و همچنین تشویقی برای پاسداران و فرماندهان این پادگان موافقت شد.

سفیران حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در پادگان شهید صدوقی(ره) با نظامیان این پادگان دیدار کردند در این دیدار که جمعی از فرماندهان و سربازان این پادگان حضور داشتند، یکی از خادمان امام رضا(ع) در سخنانی پیرامون نعمت امنیت نکاتی را بیان کرد و آن را نعمتی ناشناخته خواند.

وی در توضیحاتی پیرامون برنامه «زیر سایه خورشید» هدف آن را فراهم کردن فضایی برای زیارت از راه دور دانست تا مردمی که توفیق زیارت امام رئوف(ع) از نزدیک را ندارند، با پیچده شدن عطر و بوی رضوی در شهر خود، با امام رضا(ع) ارتباط معنوی برقرار کنند.

حجت‌الاسلام لشکرنویس یکی از خدام امام هشتم(ع) نیز اظهار داشت: سربازان حاضر در این پادگان ابزار تأمین امنیت هستند.

وی توصیه کرد که کارهایتان را برای اهل‌بیت(ع) انجام دهید و آن را در دست این بزگواران برای روز قیامت به امانت بسپارید. 

در ابتدای این دیدار یکی از فرماندهان به خدام امام رضا(ع) به جهت حضور در پادگانِ شهیدپرور مدافعان حرم -که آموزش‌های حفاظتی و عقیدتی سپاه را در این پادگان دارند- خیرمقدم گفت.

خدام در انتها با خواندن اشعاری درباره امام رضا(ع) حال و هوای پادگان شهید صدوقی را مملو از عطر مشهدالرضا(ع) و اهالی پادگان‌ شهید صدوقی(ره) را از تبرکی‌های حرم مطهر رضوی بهره‌مند کردند.

مهردشت ابرکوه در استقبال از خدام الرضا(ع) سنگ تمام گذاشت

عاشقان و شیفتگان هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در روستای مهردشت ابرکوه، با استقبال گرم و صمیمی از کاروان خادمان علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، ارادت خود به آستان اهل‌بیت(ع) را نشان دادند

امام جمعه، شهردار، فرمانده سپاه، نیروی انتظامی، رئیس سازمان تبلیغات، اعضای شورای شهر و خیل عظیمی از مردم مهردشت در این مراسم حضور داشتند و پس از استقبال باشکوه از کاروان خدام و ذبح قربانی به نیت سلامتی خدام‌الرضا(ع)، خدام را برای زیارت امامزادگان سیداحمد و سیدمحمدبن موسی‌بن‌جعفر(ع) مهردشت همراهی کردند.

در بدو ورود به امامزاده، برادر خوش‌احوال با قرائت اشعاری در مدح حضرت شمس‌الشموس حاضران را به فیض زیارت از راه دور علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) رساند.

خادم‌الرضا(ع) مروّج نیز در سخنانی با تشکر ویژه از حضور باشکوه مردم و ابراز احساسات به خادمان امام هشتم(ع)، خاطرنشان کرد: هر آبرویی که خدّام دارند، به خاطر نوکری درگاه حضرت است و خود امام رضا(ع) این کاروان و پرچم را هدایت می‌کنند.

حجت الاسلام لشکرنویس نیز در ادامه با ذکر حدیثی از امام‌الرئوف(ع) عنوان کرد: ارادت خاص به معصومین(ع) باعث می‌شود آن حضرت در طول زندگی و حتی در هنگام  مرگ به فریاد شیعیانشان برسند.

توزیع تبرکات حرم بین حضار و تبرک جستن پرچم مقدس رضوی از جمله برنامه‌های دیگر حضور خدام در امامزادگان مهردشت بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.