ارتش سوریه با کُردها هماهنگی کامل دارد و اتاق عملیات نظامی را برای هماهنگی در نبردهای رقه و دیرالزور ایجاد کرده است.

ارتش سوریه با کُردها برای عملیات در الرقه و دیرالزور هماهنگ است

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه الاخبار به نقل از منابع آگاه از همکاری نیروهای ارتش سوریه با نیروهای دموکراتیک سوریه در عملیات ضد تروریست های داعش خبر داد.

در همین راستا، الاخبار اعلام کرد: ارتش سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه که غالبا کُرد هستند در آستانه تحول مهمی قرار گرفته اند که بر بحران این کشور تأثیر گذار خواهد بود و احتمالا علاوه بر تأثیر در میدان نظامی، بر پرونده سیاسی این کشور تأثیر خواهد داشت.

طبق گزارش الاخبار هرچند ارتش سوریه با کُردها در الحسکه در سال ۲۰۱۶ درگیری های جزئی داشت اما طرفین از مدتها پیش به صورت غیر علنی با هم هماهنگ بودند که می توان نبرد شرق شهر حلب را به عنوان محلی برای نمایش این هماهنگی دانست.  ورود ارتش سوریه به منبج و صف آرایی آن در برابر ارتش ترکیه و تروریستهای حاضر نمونه دیگری از هماهنگی میان طرفین است.

این روزنامه افزود که ارتش سوریه با کُردها علاوه بر هماهنگی کامل، اتاق عملیات نظامی را ایجاد و این اتاق فعالیت خود را در نبردهای رقه و دیرالزور آغاز کرده است.

برخی از منابع آگاه اعلام کردند که توافق ارتش با کردها این بار یک «ائتلاف ضروری» است. عوامل زیادی در این توافق مؤثر بوده است که می توان به تنش اخیر ترکیه در عفرین و اختلاف میان کردها و آمریکا در خصوص گذرگاه «التنف» اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.