رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان ضمن انتقاد از بزرگان سیاسی این کشور از آنان خواست که برای رسیدن به اصلاحات در این کشور باید مسئولانه رفتار کنند.

بزرگان سیاسی افغانستان مسئولانه رفتار کنند

به گزارش قدس آنلاین، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان طی اظهاراتی در مراسم معرفی «محمد حمید طهماسی» سرپرست وزارت حمل و نقل این کشور گفت: آوردن اصلاحات در بخش‌های گوناگون ضروری است، اما از بزرگان سیاسی افغانستان می‌خواهم که برای رسیدن به این هدف مسئولانه رفتار کنند.

وی افزود: توصیه من به بزرگان سیاست افغانستان که در داخل و یا خارج  نظام این کشور حضور دارند این است که راه گفتگو و تفاهم هیچگاه نباید قطع نشود و یقین دارم که ضرورت اصلاحات را همه مردم افغانستان درک می‌کنند.

وی وضعیت جاری افغانستان را بحرانی خواند و از بزرگان سیاسی این کشور خواست که در موضع گیری‌های شان این وضعیت را در نظر بگیرند.

عبدالله در هشداری به منتقدان سیاسی دولت افغانستان گفت: ما به عنوان مسئولین در رأس دولت وحدت ملی و همکاران ما در داخل و خارج  نظام افغانستان اگر نتوانیم به تصمیم واحدی برای منافع این کشور دست یابیم دشمنان از این وضعیت سوء استفاده خواهند کرد.                                                  

این اظهارات عبدالله در حالی مطرح می شود که موج انتقادها و اعتراض های جریان‌های مطرح سیاسی در داخل و بیرون از دولت افغانستان همچنان ادامه دارد، اما منتقدین می گویند که هدف اصلی آن ها از انتقادها، کاخ ریاست جمهوری افغانستان است، نه ریاست اجرائی، زیرا به باور آن ها این ریاست نقش و جایگاه واقعی در رهبری  افغانستان ندارد.

لازم به ذکر ات که ۲ روز پیش «عطا محمد نور» والی «بلخ» و یکی از رهبران ائتلاف برای نجات افغانستان بار دیگر از انحصار قدرت در کاخ ریاست جمهوری افغانستان به شدت انتقاد کرد و تأکید کرد که پس از این، طرف آنان ریاست جمهوری افغانستان است نه ریاست اجرائی، اما کاخ ریاست جمهوری افغانستان شکل گیری ائتلاف های درون حکومتی را خلاف منطق سیاسی خواند و پیام های ائتلاف برای نجات افغانستان را نیز تکراری عنوان کرد.

منبع: آوا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.