دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: رژیم نامشروع اسرائیل با استراتژی همکاری تجاری گسترده باکشورهای عربی ، بدور از مناسبات شتاب زده دیپلماتیک به دنبال عادی سازی روابط عبری-عربی است.

اسرائیل با همکاری تجاری به دنبال عادی سازی روابط با کشور های عربی

 به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با وزیر خارجه سوریه در دمشق دیدار کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری است که از ابتدای بحران سوریه طرح سیاسی ارائه داد و بر حمایت از این کشور تاکید کرد.
جمهوری اسلامی ایران تحرک دشمنان برای تجزیه منطقه و سوریه را  اقدامی خطرناک می داند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل تاکید کرد: مردم سوریه با پایمردی اجازه نداده اند که اجانب برای آینده این کشور تصمیم بگیرند.رژیم نامشروع اسرائیل با پیگیری" استراتژی همکاری تجاری گسترده با کشورهای عربی ، بدور از مناسبات شتاب زده دیپلماتیک" به دنبال عادی سازی روابط  عبری-عربی است و سوریه و محور مقاومت را مزاحم طرح های خود می داند.

وی با بیان اینکه بحران سوریه با هدف تامین امنیت رژیم صهیونیستی و تجزیه کشورهای اسلامی کلید خورداظهار داشت: مجلس شورای اسلامی حامی توسعه همه جانبه همکاری ها از جمله در حوزه های اقتصادی و تجاری است، تحرکات آمریکا در قبال سوریه مشکوک است.

امیر عبدالهیان با بیان اینکه تهران و مسکو به همکاری های مشترک در حمایت از سوریه ادامه می دهند گفت: نقش ارتش ،مردم و رهبری سوریه در کنار تلاش و مساعدت مستشاران نظامی ایران ، حزب الله لبنان و مدافعان حرم در تاریخ معاصر منطقه ستودنی است.

در ادامه این دیدار ولید معلم وزیر خارجه سوریه گفت: روابط تهران و سوریه راهبردی است و ملت و دولت سوریه هیچگاه حمایت های جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهند کرد.

وی تاکید کرد: سوریه  همچنان در میز مذاکرات سیاسی فعالانه حضور می یابد اما اجازه نخواهیم داد که طرح های نادرست را به کشور تحمیل کنند، تروریست ها جایی در آینده سوریه ندارند.

وزیر خارجه سوریه گفت: دمشق ضمن تداوم مبارزه با تروریسم و حضور در مذاکرات سیاسی ، اقدامات خود برای رونق اقتصادی و بازسازی کشور را آغاز کرده است.از حمایت های امام خامنه ای و کمک های دولت ، مجلس و مردم ایران در این شرایط حساس از سوریه قدردانی می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.