ویکی‌لیکس به تازگی اسنادی را منتشر کرده که نشان می‌دهد سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا موسوم به «سیا» برای جاسوسی از نفوذ به وب‌کم‌ها استفاده می‌کند.

ویکی‌لیکس اسناد جدیدی از جاسوسی «سیا» در فضای مجازی را فاش کرد

به گزارش قدس آنلاین،   پایگاه «ویکی‌لیکس» روز پنجشنبه (امروز) اسناد جدیدی را در قالب اسناد موسوم به «Vault ۷» منتشر کرد که حاوی اطلاعاتی درباره ابزار هک سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) از پروژه «دامبو» می‌باشد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، ویکی‌لیکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دامبو قابلیتی است که می‌تواند پروسه‌هایی که از وب‌کم‌ها استفاده می‌کنند را معلق (متوقف) کرده و ویدئوهایی را که امکان نفوذ "واحد دسترسی فیزیکی" به آن‌ها مقدور باشد را دستکاری کند».

«واحد دسترسی فیزیکی» شاخه‌ای خاص در مرکز اطلاعات سایبری سیا است که هدف آن نفوذ و ایجاد دسترسی فیزیکی به رایانه‌های هدف در عملیات‌های میدانی سیا است.

بنا بر این گزارش، این ابزار به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اجازه شناسایی، کنترل و دستکاری سیستم‌های نظارت و تشخیص همچون وب‌کم‌ها و میکروفون‌های رایانه‌های هدف که با سیستم عامل مایکروسافت ویندوز کار می‌کنند را می‌دهد.

ویکی‌لیکس ادامه داد: «تمامی فرایندهای مربوط به دستگاه‌های شناسایی شده (ضبط ویدئو، نظارت یا کشف ویدئو، فایل صوتی و جریان‌های شبکه) توسط اپراتورشناسایی می‌شود و قابل متوقف شدن است. اپراتور از طریق حذف یا دستکاری در فایل‌های ضبط شده، به ایجاد اسناد جعلی یا از بین بردن شواهد واقعی از عملیات نفوذ کمک می‌کند».

ویکی‌لیکس اولین بسته از پروژه «Vault ۷» را در ماه مارس منتشر کرد که حاوی مجموع ۸ هزار و ۷۶۱ سند بود. برخی از جدیدترین اسناد منتشر شده، مربوط به پروژه سیا بود که پیام‌های «اس ام اس» که در دستگاه‌های اندروید ارسال و دریافت می‌شد، را هدف قرار می‌داد. همچنین برخی از این اسناد مربوط به ابزارالات سیا برای هک مخفیانه سیستم عامل «اپل» می‌شد.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.