اصفهان- امام‌ جمعه موقت اصفهان گفت: ولایت از خدا، رسول او، ائمه معصومین بوده و در نیابت از امام زمان غایب ولایت با فقها، علما و مجتهدین است و رأی مردم زمانی کامل می‌شود که به وسیله ولی‌فقیه تنفیذ شود و این نشانه این است که در اسلام حکومت الهی است.

رأی مردم با تنفیذ ولی‌فقیه کامل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) اظهار داشت: هر کسی سه صفت حلمی که جهل جاهل را به خودش برگرداند، حسن خلقی که بتواند با مردم زندگی کند و ورعی که انسان را از معصیت خدا دور کند که در حقیقت همان تقواست، را داشته باشد هم امت پیغمبر و هم بنده خداست.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در مقابل جاهلان باید حلیم باشیم، میلاد امام رضا (ع) را تبریک گفت و به مواردی از تفضلات امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: بسیاری از مشکلات مردم با توجه و توسل به این خانواده حل شده است.

امام‌ جمعه موقت اصفهان با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) ادامه داد: همه باید بدانیم رمز مهمی که می‌تواند ما را به عزت، سلامت، قدرت و خیر دنیا و آخرت برساند تقوای الهی است.

وی در ادامه به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگزاران حج اشاره کرد و گفت: در این دیدار نکات ارزشمندی مطرح شد؛ حج مظهر حضور و عظمت امت اسلامی، وحدت، یکپارچگی و قدرت امت اسلامی است.

میردامادی همچنین به مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری اشاره داشت و مطرح کرد: در تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبر معظم انقلاب این نکته وجود دارد که ولایت از خدا، رسول او، ائمه معصومین بوده و در نیابت از امام زمان غایب ولایت با فقها، علما و مجتهدین است و رأی مردم زمانی کامل می‌شود که به وسیله ولی‌فقیه تنفیذ شود و این نشانه این است که در اسلام حکومت الهی است.

وی در ادامه به سه جهت‌گیری اعلام شده توسط رهبر معظم انقلاب برای دولت دوازدهم اشاره کرد و بیان داشت: یکی از این موارد پرداختن به مشکلات مردم، مسائل داخلی و معیشت و اقتصاد مردم بود که لازم است در این چهار سال به آن پرداخته شود؛ ننگ است برای دولت اسلامی این همه فاصله طبقاتی در آن باشد که بعضی حقوق‌های نجومی دریافت کنند و در جمع کردن آن بمانند و بعضی هم اجاره منزلشان را نداشته باشند.

امام‌ جمعه موقت اصفهان تعامل گسترده با دنیا را نکته دیگر مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب دانست و اذعان کرد: مقام معظم رهبری هم موافق ارتباط با دنیا هستند، اما رابطه‌ای که هم به ملت‌ها و دولت‌های دیگر کمک کنیم و هم از آن‌ها کمک بگیریم و به هیچ وجه نباید زیر بار مستکبر، دروغ‌گو، متجاوز و خائن برویم؛ در برابر سلطه‌طلبان که آمریکا در رأس آنهاست باید با صلابت و قدرت ایستاد و مردم هم پشتوانه مسؤولان در این رابطه هستند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در این بیانات سیاست اسلامی همیشگی خودشان را مطرح کردند که با همه رفیق باشیم اما اگر کسی خواست زور بگوید نپذیریم، چرا که دشمن به دنبال بردگی است نه ارتباط؛ دشمن مشغول دشمنی است منتهی ملت ایران آبدیده شده‌اند و ایستادگی می‌کنند.

میردامادی پرداختن به بحث تحریم‌ها را نکته دیگر مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: نظر ایشان در رابطه با تحریم‌ها فکر بسیار صحیحی است، تا وقتی به این‌ها وابسته باشیم ما را تحریم می‌کنند و تروریست می‌نامند.

وی در ادامه با اشاره به سخنرانی پیش از خطبه‌ها در خصوص آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: به دنبال کارهای فنی و حرفه‌ای و اساسی که اشتغال مملکت را احیا کند بروید تا هم زندگی خودتان خوب شود و هم به کشور کمک کنید.

امام‌ جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: امروز علیرغم میل و خواست دشمن و با وجود همه تحریم‌ها و دشمنی‌ها ما قوی هستیم؛ به خاطر تحریم‌ها نباید عقب‌نشینی کرد، در مقابل تحریم‌ها طوری رفتار نکنید که دشمن احساس کند شما را ترسانده است؛ از به کارگیری جوانان و استعدادهایشان مثل صحنه‌های نظامی خوشحال باشید.

وی با اشاره به ۱۰ توصیه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور و هیأت دولت، تصریح کرد: امید داریم کابینه این دوره از وزرایی فرهیخته، متدین، متقی و در عین حال جوان، فعال و پرکار تشکیل شود، چون امانتی است که مردم تحویل دولت داده‌اند و نباید در آن خیانت کرد؛ در انتخاب وزرا فقط ضابطه باشد و روابط را کنار بگذارند و بدانیم که هیچ چیزی بزرگ‌تر از خدمت به مردم نیست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.