زنجان- امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه هزینه تسلیم در برابر قدرت‌های زورگو از ایستادگی مقابل آن‌ها بیشتر است، گفت: آمریکا حق صحبت از حقوق بشر را ندارد.

آمریکا حق صحبت کردن درباره حقوق بشر را ندارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ۱۴مرداد سالروز قیام مشروطیت اظهار داشت: قیام مشروطیت، نهضت ملی نفت و انقلاب اسلامی سه قیام مهم در دوره ما هستند که تنها انقلاب اسلامی توانست به پیروزی منجر شده و پا بر جا باقی بماند.

وی دلیل شکست دو قیام دیگر قیام بدون شناخت دشمن برشمرد و گفت: بصیرت مردم در انقلاب اسلامی سبب شد پشت سر امام و رهبری در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی کرده و مایوس نشوند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امروز روز حقوق بشر و کرامت انسانی است، ابراز کرد: در این رابطه هیچ دین و مکتبی به اندازه اسلام انسان را تکریم نمی‌کند.

وی با بیان اینکه اسلام در حرف و عمل حقانیت این مسئله را اثبات کرده است، گفت: مدعیان حقوق بشر به‌ویژه آمریکا حق ندارند از حقوق بشر و تکریم انسان حرف بزنند.

خاتمی با اشاره به ۱۷ مرداد ماه، روز خبرنگار ابراز کرد: خدا قوت عرض می‌کنم به خبرنگارانی که با احساس مسئولیت در آگاه‌سازی مردم تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به ۱۷ مرداد ماه سال ۸۸ سالروز شهادت امیرلشکر خلبان شهید حسین لشگری عنوان کرد: ایشان ۱۸ سال از عمر خود را در زندان صدام به سر برده و به درجه رفیع شهادت رسید.

امام جمعه زنجان با اشاره به تنفیذ حکم رئیس جمهوری دو اصل مشروعیت و مقبولیت را از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: مشروعیت رئیس جمهور توسط خداوند، پیامبر و امام معصوم و در عصر ما توسط ولی فقیه تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه مقبولیت نیز توسط رای مردم تعیین می‌شود، گفت: دوازدهمین رئیس جمهور نیز توسط رای مردم انتخاب شد و اکنون رقابت انتخاباتی باید به مشارکت تبدیل شود.

خاتمی طبق فرموده رهبری اولویت نخست نظام را اقتصاد و معیشت مردم عنوان کرد و گفت: اولویت دوم تعامل گسترده با دنیا و اولویت سوم ایستادگی در برابر دشمن با تمام قدرت است.

وی با اشاره به کلام رهبری در مورد ایستادگی برابر دشمن عنوان کرد: چهار دهه فعالیت بین‌المللی نشان می‌دهد هزینه تسلیم در برابر قدرت‌های زورگو به مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی در برابر آن‌ها است‌.

در نماز جمعه امروز سوگندنامه رضوی قرائت شد و از خادمان حرم رضوی و همچنین هیئات مذهبی به ویژه هیئت فاطمیون زنجان قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.