یزد- در اجتماع پرشور مردم دیار دارالعباده برای دهمین سال متوالی پرچم آستان قدس رضوی در یزد به اهتزاز در آمد.

اجرای ۲۵۰ برنامه فرهنگی، لغو اضافه خدمت سربازان و آزادی چند زندانی

قدس آنلاین- گروه استانها- سمیه شرف دینی: با حضور خدام رضوی برای دهمین سال متوالی پرچم مقدس آستان قدس رضوی در دهمین جشنواره بزرگ زیر سایه خورشید در صحن امامزاده سید جعفریزد در اجتماع پر شور بیش از ۴۰هزار نفر از دوستداران امام مهربانی‌ها به اهتزاز درآمد.

در شب میلاد امام رضا(ع) برای پنجمین سال متوالی به این جشن دعوت شده بودم و قرار شد به رسم همیشگی برای این مراسم بروم. طبق روال هر سال خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به این جشن بنا به دلایلی بسته بود و مردمی که مشتاقانه برای حضور در این جشن و دیدار با خادمان امام رضا(ع) آمده بودند، در حال رفتن به امامزاده‌اند.

مراسم با قرائت صلوات خاصه علی بن موسی الرضا(ع) آغاز شد و در ادامه دعای پرفیض کمیل قرائت شد و پس از آن حجت الاسلام مهدوی نژاد دبیر کمیته فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان با حضور در مراسم ضمن خیرمقدم به خدام، فعالیت‌های دهه کرامت در استان یزد را تشریح کرد و اظهار داشت: در ۱۰سال پیش پنج مرکز استان این جشن بزرگ را برگزار کردند ولی در حال حاضر این جشن بزرگ در ۷۰۰شهر داخلی و ۱۰۶شهر از۳۶کشور دنیا این جشن برگزار می‌شود. در حال حاضراین جشنواره به یک جشنواره بین المللی تبدیل شده و بیش از ۳۰۰۰ تشکل مردمی در کشور متولی برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید هستند ومردمی بودن مهم‌ترین ویژگی این جشنواره می‌باشد.

این مسئول در مورد هزینه‌های برگزاری این مراسم گفت: این جشنواره به صورت مردمی و با کمک خیران و دوستداران و ارادتمندان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود و در استان یزد نیز شاهد حضور خیران برای برگزاری این مراسم بوده‌ایم و بیش از ۱۰تشکل مردمی در برگزاری این مراسم معنوی کمک یار ما هستند.

دبیر کمیته فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان افزود: ۱۵خادم رضوی د ر تاریخ ۵مراد ماه به یزد سفر کرده و تا تاریخ ۱۳در یزد حضور دارند.

وی گفت: خدام در این استان با در دست داشتن پرچم حریم رضوی به شهرها و روستاها سرزدند و با حضور در مراکز خیریه و آسایشگاه‌ها و مراکز بهزیستی و بیمارستان‌ها و دیدار با مسئولان استان وخانواده‌های شهدا دل‌های مشتاق زیارت را روانه مشهد مقدس کردند.

مهدوی نژاد ادامه داد: خدام طی اقامت خود ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه بیش از ۲۵۰برنامه فرهنگی را اجرا کردند واین برنامه‌ها در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشت و استقبال مردم هم بسیار خوب بود واین نشان از ارادت بالای مردم دیار دارالعباده به ساحت مقدس امام رضا(ع) دارد.

وی خاطر نشان ساخت: به واسطه حضور خدام در استان شماری زندانی آزاد شد و با کمک خیرین و راهنمایی و رانندگی استان شماری وسایط نقلیه توقیف شده با ۵۰درصد تخفیف آزاد شد و دو مرکز پایگاه سلامت هم افتتاح و در هر کدام هم دو نوبت ویزیت رایگان انجام شد و اضافه خدمت سربازان یک پایگاه نظامی هم بخشیده شده، این‌ها از دیگر اتفاقات خوبی بود که طی حضور خدام در این استان رقم خورد.

در ادامه اجرای تتاتر توسط هنرمندان یزدی واجرای نوحه خوانی توسط مداح اهل بیت محسن محمد پناه و اجرای مراسم نورافشانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 در ادامه برنامه آیت الله مکارم شیرازی در یک ارتباط تصویری در گفت وگو با مردم استان با تبریک میلاد فرخنده امام رضا(ع) اظهار داشت: ترویج جشن‌های مذهبی باید روز به روز گشترش پیدا کند و برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید نمونه‌ای بارز از این جشن‌ها می‌باشد که امیدواریم این مراسم معنوی روز به روز بیشتر شود.

وی افزود: ایام دهه کرامت فرصت مناسبی برای شناخت امام رضا(ع) می‌باشد و خدام با در دست داشتن پرچم سبز رضوی وارد موکب‌های مخصوص شدند و پس از ورود از موکب‌ها به محوطه مراسم رسیدند و در حالی که مراسم آسمان امامزاده با نورافشانی عجین شده بود، حضار با روشن کردن نور گوشی‌های همراه خود زیبایی خاصی به مراسم بخشیدند و کبوتران هم در آسمان به پرواز در آمدند و در ادامه یکی از خدام صلوات خاصه امام رضا را زیارت کرد و همه دل‌ها را روانه مشهد الرضا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.