نکا- مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: سازندگان متعهد و توانمند کشور با نظارت متخصصان و کارشناسان نیروگاه، برای نخستین بار موفق به طراحی و ساخت مبدل های (فین تیوپ ) استیم کوئل واحدهای بخاری شدند.

مبدل های واحدهای بخاری نیروگاه نکا ساخته شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی نیروگاه نکا، محسن نعمتی افزود: با توجه به متفاوت بودن ابعاد، پیچیدگی طراحی و روش ساخت و نیز فقدان تجربه در این زمینه، با پیگیری ها و نظارت مستمر کارشناسان نیروگاه نکا بر مراحل طراحی و ساخت و نیز عزم و اراده سازندگان داخلی برای تولید قطعات حساس نیروگاهی به روش مهندسی معکوس، نمونه ای از این قطعه تولید و جهت انجام آزمایشات عملکردی در اختیار نیروگاه قرار گرفت که پس از اخذ تأییدیه ارزیابی کیفیت از گروه های مهندسی و تعمیرات، تا کنون بالغ بر ۲ هزار عدد از این لوله ها ساخته و در واحدهای نیروگاه نصب گردید.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه شهید سلیمی نکا با مدیریت ساخت این قطعه توانسته تاکنون از خروج بالغ بر ۵۰۰ هزار دلار ارز از کشور جلوگیری کند.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا مزایای دیگر بکارگیری این قطعه که از حیث عملکرد و راندمان در حد و اندازه نمونه خارجی آن تولید شده است، همگامی با اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی، اثبات خودباوری و توانمندی قطعه سازان داخلی و قطع وابستگی صنعت برق کشور از شرکت های خارجی تامین کننده قطعات عنوان کرد.

نعمتی یادآور شد: هر واحد بخار نیروگاه نکا دارای ۱۲ مبدل حرارتی استیم کوئل و هر کدام نیز دارای ۱۹۲ لوله فین دار می باشند که در مجموع در ۴ واحد بطور همزمان ۹ هزار و ۲۱۶  عدد  لوله  فین دار  نصب می باشد، این لوله ها بدون درز بوده که پس از فین گذاری گالوانیزه می شوند.

وی اضافه کرد: این مبدل ها به منظور جلوگیری از ایجاد شبنم در ایر پری هیترها به مدار می آیند و وظیفه گرم کردن هوای ورودی به سر مشعل ها و ایر هیترها را با هدف ایجاد احتراق بهتر، کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان واحدها و همچنین کاهش میزان آلاینده های زیست محیطی  را بر عهده  دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.