مشهد- معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: ۴۳ فروشگاه با حمایت آستان قدس رضوی و همکاری کمیته امداد و بسیج سازندگی با هدف تقویت و تحقق اقتصاد مقاومتی در اختیار تولیدکنندگان مشاغل خانگی قرار گرفت.

۴۳ فروشگاه محصولات خوداشتغالی برای تقویت و تحقق اقتصاد مقاومتی افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، مصطفی خاکسار قهرودی در مراسم افتتاح بازار محصولات خوداشتغالی مجتمع تجاری «شجره» اظهار کرد: تصمیمات گرفته‌شده در آستان قدس رضوی با نگاه خدمت برای رسیدن به خودکفایی و بهبود کسب‌ وکار مجاورین بخصوص نیازمندان در شهر مشهد مقدس است.

خاکسار با بیان اینکه با نگاه به توان‌افزایی نیازمندان در قالب‌های مختلفی خدمت انجام می‌شود، افزود: امروز در منطقه وکیل‌آباد زمینی به مساحت ۵۰۰ متر در اختیار نابینایان قرار گرفت تا آن‌ها با آموزشی که می‌بینند کار تولیدی را انجام دهند و در آن محل تولیدات به مردم مشهد عرضه شود.

وی ادامه داد: اختصاص محل ایجاد کارگاه اشتغال برای نابینایان ۴۰ نفر را به‌صورت مستقیم شاغل کرده است و حدود ۳۰۰ نفر نیز به ‌صورت غیرمستقیم صاحب شغل می‌شوند تا زندگی خوب و شغلی آبرومند را داشته باشند.

خاکسار بیان کرد: اقدام بعدی آستان قدس رضوی در زمینه اشتغال‌زایی افتتاح فروشگاه عرضه محصولات خوداشتغالی در مجتمع تجاری شجره است که در شب ولادت علی بن موسی‌الرضا علیه اسلام صورت می گیرد.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی تصریح کرد: طبقه منهای یک مجتمع تجاری شجره پیش ‌از ین وضعیت نامناسبی داشت که با شناسایی و انتخاب این مکان برای محصولات خوداشتغالی وضعیت مناسبی برای راه‌اندازی ۴۳ فروشگاه فراهم شد.

وی عنوان کرد: با همکاری بسیج سازندگی و کمیته امداد و حمایت مالی آستان قدس رضوی حدود دو ماه مراحل آماده‌سازی این فروشگاه‌ها به طول انجامید تا به حد بهره‌برداری برسد و امروز افتتاح شود.

خاکسار خاطرنشان کرد: غرفه‌ها در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که محصولات بومی و خانگی تولید کرده‌اند و تحت پوشش کمیته امداد یا بسیج سازندگی هستند.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: اگرچه احداث این بازار اقدام کوچکی است اما قدم مهمی در جهت تقویت و تحقق اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تولیدات داخلی و هنرهای مردمی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.