ظاهرا اصلاح طلبان بیش از آنکه بر اساس کرامت و اعتقاد واقعی به توانمندی های زنان برای مشارکت های سیاسی و اجتماعی مطالبه گری کنند، بیشتر در پاسخ به دغدغه های غربی ها به لزوم حضور زنان در کابینه دولت جدید نظر دارند.

اگر موگرینی بگوید چرا وزیر زن ندارید چه پاسخی بدهیم!

به گزارش قدس آنلاین، در طی سالهای اخیر و به خصوص درایام تبلیغات انتخاباتی بارها بی صداقتی و نگاه ابزاری اصلاح طلبان به زنان نمایان شده است.


اصلاح طلبان در نگاهی سیاسی و ناقص خود تنها راه خیرخواهی درباره زنان را سهم دادن در مدیریت کشور می دانند و البته هیچ گاه هم به وعده خود عمل نکرده اند.

در دور اخیر انتخابات ریاست جمهوری نیز اعتدالیون و اصلاح طلبان درباره سهم در کابینه دولت دوازدهم سخنان عجیب و غریب زیادی گفتند و اینک نیز خبری از تحقق آن وعده ها همانند گذشته نیست.

اما اخیرا آذر منصوری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب دلواپسی خود درباره حضور زنان در کابینه دولت دوازدهم را بگونه ای دیگری مطرح کرده است.

در همین راستا، آذر منصوری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در توییترش نوشته: «موگرینی میهمان ویژه مراسم تحلیف است. ممکن است سؤال کند کابینه ٢٤میلیونی چرا وزیر زن ندارد؟ پاسخ احتمالی چیست؟»

دلواپسی آذر منصوری از احتمال سوال موگرینی در حالی  است که اصلاح طلبان که به صورت ذاتی یک نوع انفعال عمیق دربرابر غرب دارند، درباره حوزه زنان بیشتر منفعل و دنباله رو خواسته های مسئولین اروپایی هستند.

ظاهرا اصلاح طلبان بیش از آنکه بر اساس کرامت و اعتقاد واقعی به توانمندی های زنان  برای مشارکت های سیاسی و اجتماعی مطالبه گری کنند، بیشتر در پاسخ به دغدغه های غربی ها به لزوم حضور زنان در کابینه دولت جدید نظر دارند.

در این نوع نگاه نیز نه تنها صداقتی دیده نمی شود بلکه نگاه ابزاری بیشتر خود را نشان می دهد و تلخ تر آن است که این نوع نگاه از طرف یک چهره و زن فعال اصلاح طلب نیز بیان می شود.
منبع: سایت جهان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.