کرمانشاه- معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به ورود اولین قطار به ایستگاه کرمانشاه، گفت: پاییز امسال مردم کرمانشاه می‌توانند سفرهای خود را با قطار انجام دهند.

اولین قطار بعد از ۲۸ سال چشم انتظاری وارد کرمانشاه شد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی نیک کردار با اشاره به ورود اولین قطار به استان، گفت: خوشبختانه با اتمام کار ریل گذاری، شامگاه جمعه شاهد ورود اولین قطار به کرمانشاه بعد از ۲۸ سال چشم انتظاری بودیم.

وی راه‌آهن را یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه عنوان کرد و افزود: ورود قطار به استان کرمانشاه قطعا نوید بخش توسعه و آینده‌ای درخشان برای استان خواهد بود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه با اتمام کار ریل گذاری پروژه تحویل شرکت راه آهن کشور خواهد شد، گفت: با انجام اقدامات نهایی و پس از بررسی کارشناسان شرکت راه آهن کشور، این پروژه به این شرکت تحویل می‌شود.

نیک کردار افزود: بعد از تحویل پروژه، نیروهای شرکت راه‌آهن در استان کرمانشاه مستقر شده و برنامه ریزی برای حرکت قطارها انجام می‌شود که این پروسه به طور معمول دو ماه به طول می‌انجامد.

وی افزود: با این احتساب به طور قطع مردم کرمانشاه می‌توانند سفرهای پاییزی خود را با قطار انجام خواهند داد.

نیک کردار  به سفر روز دوشنبه ۱۶ مرداد وزیر راه با قطار به استان اشاره کرد و افزود: حرکت اولیه قطار با سرعت پایین انجام خواهد شد و بعد از یکپارچه سازی ریل سرعت آن افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به وجود هفت ایستگاه در مسیر ملایر- کرمانشاه، گفت: ایستگاه‌های اصلی ما کرمانشاه و فیروزان خواهد بود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه به تاثیرات راه‌آهن در رونق اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: هزینه حمل بار با قطار یک ششم هزینه حمل جاده‌ای آن است و این امر موجب خواهد شد محصولات و مواد خام با قیمت ارزان به استان برسد و این امر تاثیر بسیاری در رونق اقتصادی استان خواهد داشت.

نیک کردار به تاثیرات راه‌آهن در رونق صادرات و واردات استان نیز اشاره کرد و افزود: با تکمیل پروژه راه‌آهن غرب کشور و رسیدن آن به مرز خسروی، رونق بیش از پیش صادرات و واردات در استان را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در همین راستا با اتمام پروژه راه آهن ملایر-کرمانشاه، تکمیل پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی را با جدیت پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم این پروژه را نیز ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.