اصفهان- قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسکن مهر با حضور در دو شهرستان خمینی شهر و مبارکه از سایت های مسکن مهر این دو شهرستان بازدید و بر تکمیل وتحویل واحدها تا پایان مهرماه تاکید کرد.

تخصیص ۵ میلیارد ریال جهت ساخت مسجد مسکن مهر خمینی شهر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، خدمات روبنایی در سایت های مسکن مهر از جمله خدماتی است که باید از طریق مشارکت با دستگاههای اجرایی مرتبط احداث گردد که از آن جمله ساخت مسجد، مدرسه، کلانتری، ورزشگاه و ... می باشد که در مجموعه مسکن مهر خمینی شهر احداث مسجد و مدرسه به علت نبود اعتبارات کافی و عدم پیگیری توسط دستگاههای مرتبط، تاکنون تکمیل نشده و از جمله دغدغه های ساکنین این سایت ها محسوب می شود.

در نشست شورای مسکن شهرستان خمینی شهر که با حضور قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسکن مهر، سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان و تنی چند از مسئولین محلی برگزار شد، ساخت مسجد مسکن مهر به راه وشهرسازی استان جهت احداث و تکمیل واگذار شد.

احمد اصغری مهرآبادی گفت: جهت احداث مسجد به متراژ ۶۰۰ متر،   مبلغ ۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که با توجه به عدم پیگیری های لازم توسط دستگاههای مربوطه جهت احداث این مسجد، اداره کل راه وشهرسازی ساخت مسجد را متقبل شد.

وی در خصوص احداث مدرسه در مجموعه مسکن مهر خمینی شهر نیز اظهار داشت: در سطح کشور تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش انجام شده که تا اسکلت وسقف توسط راه وشهرسازی و تکمیل آن با همت سازمان نوسازی مدارس انجام شود که درحال حاضر ۵۰درصد هزینه ها توسط راه وشهرسازی پرداخت می گردد.

قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر با اشاره به دستور رییس جمهور گفت: طبق دستور ریاست جمهوری باید کلیه واحدهای مسکن مهر تا پایان امسال و با امکانات کامل تحویل متقاضیان گردد که در این راستا تمامی واحدهای مسکن مهر استان اصفهان تا پایان مهرماه سالجاری به غیر از واحدهای نیمه تمام فولادشهر تکمیل و تحویل خواهد شد.

مهرآبادی بیشترین مشکلات واحدهای مسکن مهر را  مالیات و بیمه عنوان کرد وگفت: طبق مصوبه دولت مالیات برای هر واحد ۳۰۰ هزار تومان و بیمه برای هر متر مربع ۵ هزار و ۲۰۰ تومان است که در سراسر کشورلازم الاجراست.

حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان نیز در ادامه بیان داشت: مصوبات شورای مسکن استان برای همه دستگاههای اجرایی فصل الخطاب است و همه ی دستگاهها موظب به اجرای آن هستند.

وی افزود: همه دستگاهها از جمله دارایی، بیمه و شهرداری ها لازم است طبق مصوبات شورای مسکن استان نسبت به دریافت مالیات و بیمه اقدام نمایند و در همین راستا نیز  تمامی شهرداری ها باید طبق اعداد مشخص و تصویب شده نسبت به صدور پایان کار اقدام نمایند.

گفتنی است مسکن مهر خمینی شهر از جمله سایت هایی است که در سال ۹۴ تکمیل و تحویل متقاضیان شده و با تکمیل خدمات روبنایی از جمله واحدهای مسکن مهری است که کمترین مشکلات را در بحث احداث داشته است.

احمد اصغری مهرآبادی در ادامه با بازدید از سایت های مسکن مهر مبارکه در نشستی که با حضور زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و تنی چند از مسئولین برگزار شد گفت: جهت تکمیل و به بهره برداری رسیدن کامل مجموعه مسکن مهر در شهرستان مبارکه ۵ میلیارد ریال قبلا پرداخت شده و اکنون نیز ۱۱ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که لازم است اقدامات لازم در این زمینه انجام تا این واحدها نیز تا پایان مهر ماه به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.