مشهد- اثر خط تذهیب شاگرد ویژه استاد محمود فرشچیان در جشن «مهرانه فرشتگان» به نفع دختران خانه فرشتگان با حضور خیران، هنرمندان و ورزشکاران در مشهد به مزایده گذاشته و به مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال فروخته شد.

اثر شاگرد ویژه استاد فرشچیان به نفع دختران خانه فرشتگان به مزایده گذاشته شد

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم اثر خط تذهیب «هاشم طلائیان» شاگرد ویژه استاد محمود فرشچیان با قیمت ۱۶۰ میلیون ریال، پیراهن محسن ترکی در آخرین قضاوت دربی تهران به مبلغ ۶۰ میلیون ریال، پیراهن مهدی سبزواری قهرمان پرورش اندام کشورمان به مبلغ ۱۵ میلیون ریال و دو پیراهن همراز اکبری که در فیلم عاشقانه از آن استفاده‌شده بود، با مبالغ ۱۵ و ۳۶ میلیون ریال به فروش رسید.

پیش از آغاز مزایده اثر خط تذهیب هاشم طلائیان، استاد محمود فرشچیان در تماسی تلفنی با جشن مهرانه فرشتگان، اظهار کرد: هزاران سپاس خداوند بزرگی که نور ایمان و نوع‌دوستی را به دل‌های شما نیکوکاران تابانید تا در راه خیر گام بردارید.

استاد فرشچیان در ادامه این تماس صوتی عنوان کرد: در فرهنگ دینی و مذهبی ما آمده است که صدها فرشته بوسه بر آن دست می‌زنند که گرهی از کار خلق باز کنند؛ خوش به حال شما که آسمانی شدید و لطف خداوند شامل شما شده است؛ به‌واقع تلاش شما در حمایت و همراهی از کودکان معصوم، مظلوم  و بی‌سرپرست از نظر حضرت حق دور نخواهد ماند و به‌یقین کسی که قدمی در راه رضایت حق بردارد، خداوند هزاران قدم برای او برمی‌دارد و در زمان سختی‌ها به یاری او می‌شتابد.

وی اضافه کرد: امیدوارم نام شریف و بزرگ علی بن موسی‌الرضا(ع) همواره حامی شما نیک اندیشان باشد و باور داشته باشید که اقدامات شما در درگاه الهی بی‌اجر نخواهد ماند.

ابراز خرسندی بازیگران از حضور خیران در این جشن

حمیدرضا پگاه، بازیگر سینما و تلویزیون نیز در این جشن گفت: خوشحال هستم امروز در کنار شما حضور دارم و به مجموعه خانه فرشتگان خداقوت می‌گویم.

وی ادامه داد: خوشبختانه مملکت بسیار غنی و ثروتمندی داریم، خانم رمضان زاده یکی از ثروت‌های معنوی جامعه ما به شمار می‌رود که فرصت زیستن در کنار ایشان را پیدا کردیم.

سیاوش خیرابی نیز از بازیگران به نام سینما و تلویزیون کشورمان در این جشن با ابراز خوشحالی از حضور خیران و فرزندان خانه فرشتگان، گفت: آرزو می‌کنم خداوند به‌اندازه‌ای به من اموال و ثروت بدهد که دیگر برای سهیم شدن در کار خیر نیاز به برگزاری مراسم و جشن‌های این‌چنینی نباشد بلکه بتوانم به‌تنهایی حامی تمامی خیریه‌ها باشم.

عدم حمایت از کودکان بی سرپرست در آینده جامعه تاثیر خواهد گذاشت

جعفر معاصری، دکترای خلاقیت شناسی و مهندسی نوآوری از دانشگاه «لومونوسف» مسکو نیز در این جشن اظهار کرد: زمانی که صحبت از خلاقیت می‌شود منظور خلاقانه فکر کردن و استفاده خلاقانه از فرصت‌ها است.

وی افزود: همان‌طور که همه می‌دانیم تغییر بسیار سخت است اما یک‌لحظه تصمیم می‌تواند تغییر بزرگی در زندگی ما رقم بزند لذا بهتر است از امروز متفاوت و بهتر فکر و عمل کنیم.

معاصری ادامه داد: اگر ما در سال‌های زندگی خود خلاقانه فکر می‌کردیم، تغییر را ایجاد می‌کردیم و در بسیاری از رویدادها جامعه شرکت می‌کردیم، امروز زندگی متفاوت‌تری داشتیم و بسیاری از نظراتی که موردقبول ما نبود دیگر در متن جامعه جا باز نمی‌کرد.

وی بیان کرد: اگر امروز در اتفاقات و رویدادهای اجتماعی مانند کارهای خداپسندانه و خیرخواهانه دست‌به‌دست هم بدهیم و تصمیم بگیریم که بهتر و متفاوت‌تر فکر و عمل کنیم، به‌یقین جامعه‌ای بهتر و ایده آل‌تر خواهیم داشت.

این دکترای خلاقیت، گفت: اگر حمایت من و تک‌تک شما نباشد، این عدم‌حمایت و حضور ممکن است در سرنوشت فرشتگانی مانند دختران خانه فرشتگان تأثیرگذار باشد، اگر سرنوشت آنان در مسیر منفی حرکت کند آینده ما نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و ما مسؤول هستیم.

حمایت از ۶۰ دختر بی سرپرست در موسسه خانه فرشتگان

مدیر موسسه خانه فرشتگان نیز در این مراسم اظهار کرد: خانه فرشتگان از سال ۸۳ و بعد از زلزله بم بنیان نهاده شد که پس از گذشت حدود ۱۳ سال از فعالیت خود توانسته سرپرستی بالغ‌بر ۶۰ دختر بی‌سرپرست را عهده‌دار باشد.

طاهره رمضان زاده با اشاره به کمک خیران در اداره این مرکز و همراهی رئیس سازمان بهزیستی استان و مشهد در این مسیر، افزود: کودکان ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال در دو بخش مستقل تحت حمایت قرار می‌گیرند که این حمایت‌ها تا دوران دانشجویی، ازدواج و اشتغال نیز ادامه می‌یابد.

مدیر مؤسسه خانه فرشتگان، شعار این مؤسسه را «بیایید آسمانی برای بال گشودن فرشتگان باشیم» عنوان کرد و ادامه داد: حضور خیران و نیکوکاران برای حمایت از دختران این مرکز، به ما قوت قلب می‌دهد زیرا شما که دریایی از عشق و محبت هستید، فرزندان خانه فرشتگان را همچون فرزندان خود می‌دانید و آنان را تکریم می‌کنید.

مدیر خانه فرشتگان به اهمیت حمایت از مؤسسات خیریه و نگهداری کودکان بی‌سرپرست اشاره کرد و گفت: مؤسسات ازاین‌دست با حمایت از این کودکان از مرحله طفولیت تا نوجوانی و جوانی، زمینه تحصیل، تأمین هزینه‌ها، ایجاد زمینه کار، تهیه جهیزیه و زمینه ازدواج را برای آنان فراهم می‌کنند به این جهت، نیاز است تا افراد خیر و مسؤولان، نگاه ویژه‌ای به چنین مراکزی داشته باشند.

وی ادامه داد: از سال ۸۵ تاکنون سه مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست برای ۶۰ کودک این مؤسسه راه‌اندازی شده که چند سال متمادی به‌عنوان مرکز نمونه کشور معرفی‌شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۴ فرزند خانه فرشتگان راهی دانشگاه شدند و ۱۴ نفر نیز به خانه بخت رفتند که ثمره آن، ۱۴ کودک و نوه برای خانواده بزرگ این مجموعه است.

در حاشیه این جشن، اولین کارت سفیر کودکان خانه فرشتگان به نام «همراز اکبری»، بازیگر نقش دنیا در سریال عاشقانه و دومین کارت نیز به نام باران اولیائی صادر و تحویل آنان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.