سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به گرمی هوای مدینه و مکه، خواستار برنامه‌ریزی مناسب برای زیارت دوره زائران ایرانی در ساعات خنک‌تر روز شد.

زیارت دوره زائران ایرانی در ساعات خنک‌تر روز انجام شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در نخستین جلشه شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره اظهار کرد: همه دست اندرکاران حوزه حج و زیارت از فرصت ایجاد شده برای ارائه خدمات بیشتر به زائران ایرانی استفاده کنند تا زمینه انجام حجی مطلوب و آرام برای آنها فراهم شود.

وی به دیدار خود با زائران کاروانهای استانهای تهران، همدان، مرکزی، لرستان و آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: حجاج عزیز کشورمان از راه‌اندازی حج که با تلاش چند ماهه مجموعه حج و زیارت، شورای عالی امنیت ملی و مسئولان کشورتحقق یافته است، بسیار ابراز رضایت می‌کنند و اظهاراتشان در این زمینه بسیار شنیدنی و وصف ناپذیر است.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد:‌ در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره منازل خوبی برای اسکان ضیوف الرحمن اجاره شده و در حوزه‌های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات نیز امکانات مناسبی برای خدمت رسانی به زائران پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به نبود روابط سیاسی میان ایران و عربستان درشرایط کنونی اظهار کرد: باید متناسب با این فضا، کارها به طور جدی پیگیری و انجام گیرد و شرایط برای همه کارگزاران حج به خوبی تبیین شود.

وی ادامه داد: باید بکوشیم تا با مجموعه عظیم زائران کشورمان که با عشق، علاقه و امید ثبت نام کرده‌اند همراهی کنیم و نتیجه این عملیات قطعاً شیرین است.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به حضور هیات ۱۰ نفره کنسولی وزارت امور خارجه در مدینه منوره ابرازامیدواری کرد که این گروه در انجام وظایف و مسئولیت های کنسولی خود موفق باشند.

در ادامه این جلسه اکبر رضایی؛ رییس ستاد مدینه با بیان گزارشی از برنامه‌های زائران در دوره اقامت در این شهر اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۱ هزار زایر ایرانی وارد مدینه منوره شده‌اند و فردا نخستین کاروان زائران، مدینه منوره را به مقصد مکه مکرمه ترک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر نیز از رییس ستاد مدینه خواست که باتوجه به گرمی هوا، زیارت دوره زائران را به نحوی برنامه‌ریزی کنند که در ساعات خنک‌تر روز انجام شود.

در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گزارشی از فعالیتهای فرهنگی در موسم حج بیان کرد.

راه‌اندازی درمانگاههای هلال احمر در مدینه و مکه

پیرحسین کولیوند معاون هیئت پزشکی حج و زیارت نیز از راه‌اندازی درمانگاههای هلال احمر در شهرهای مکه و مدینه و اقدامات صورت گرفته برای اطلاع رسانی در حوزه حفظ سلامت و بهداشت زائران گزارش داد و گفت: به‌زودی داروهای ارسالی از ایران از گمرک عربستان ترخیص خواهد شد.

وی افزود: کارهای هیات پزشکی به خوبی پیش می‌رود و لازم است مدیران مجموعه‌ها و کاروانها در زمینه راه‌اندازی درمانگاههای فعال شده در مدینه منوره به زائران اطلاع رسانی نمایند.

عدم مشکلات کنسولی برای هیچ یک از زائران حج تمتع

همچنین در این نشست سعید خرازی؛ رییس هیات کنسولی اعزامی وزارت خارجه به عربستان گفت: تاکنون بحمدالله مشکل کنسولی برای هیچیک از زائران کشورمان گزارش نشده است و هیات اعزامی کار خود را از روز گذشته با ورود به مدینه آغاز کرده است.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت نیز در پایان این جلسه، نقش رسانه‌ها و به‌ویژه صداوسیما را درانعکاس اخبار حج یادآور شد و گفت : در فرایند اطلاع رسانی می‌بایست حفظ آرامش حجاج و خانواده‌های این عزیزان و محوریت معنویت حج در اولویت قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.