رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: قرار بود با اجرای بخشنامه جدید توقف ثبت سفارش خودرو از خروج ارز جلوگیری شود اما متأسفانه در همین خردادماه ۲.۵ برابر ارز از کشور خارج و نزدیک به ۱۰ هزار خودرو وارد کشور شد.

ثبت رکورد واردات ۱۰هزار خودرو در خرداد با دور زدن قانون/۲.۵ برابر ارز خارج شد

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد احتشام زاده با گلایه از اینکه اعمال قوانین جدید و البته ممنوعیت واردات خودرو باعث شده تا راهکارهای شکست این قوانین هم توسط نمایندگی‌های متفرقه شناسایی شود، اظهار داشت: در حال حاضر تصمیم های آنی، واردات خودرو را بی برنامه کرده است به این صورت که دستکاری اسناد و مدارک  توسط نمایندگی‌های متفرقه برای واردات خودرو انجام و حتی انتقال سند و یا ثبت سفارش هم انجام می‌شود.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ایران با بیان اینکه برخی جلوتر از قانون گذار بوده و خودرو وارد کشور می‌کنند، افزود:  تجربه ثابت کرده برخوردهای دستوری به هیچ عنوان نتیجه خوبی نخواهد داشت. سه هفته است که ثبت سفارش خودرو ممنوع شده  و همین تصمیم اشتباه مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

وی با انتقاد از بخشنامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو توسط نمایندگی های متفرقه، گفت: این تصمیم بدون همفکری از تشکل ها اعمال شد البته باید بگویم این موضوع باعث شد تا واردکنندگان متفرقه احساس نگرانی کرده و تمام سفارش های خود را از گمرگ ترخیص کنند به نحوی که فقط در خردادماه امسال با رشد ۲.۵ برابری نزدیک به ۱۰ هزار خودرو وارد کشور شده است.

احتشام زاده تصریح کرد: قرار بود با اجرای این بخشنامه اقدامات لازم برای خروج ارز اعمال شود اما متأسفانه در همین خردادماه ۲.۵ برابر ارز از کشور خارج شد. تصور کنید به ۱۰۰ نمایندگی متفرقه بگوید دیگر امکان واردات نخواهی داشت مسلماً راهکارهای دیگری را برای واردات خودرو در پیش خواهند گرفت.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ایران عدم اشراف مسؤلان وزارتخانه را در قوانین واردات خودرو مهم ترین مشکل عنوان کرد و افزود: امیدواریم برای رفع این مشکل اقدامات لازم انجام شود زیرا هر روز شاهد افزایش قیمت خودروهای وارداتی هستیم و کسی به این موضوع توجه نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.