مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از رسیدن متوسط مصرف بنزین کشور به ۷۹ میلیون لیتر و واردات روزانه ۱۱.۵ میلیون لیتری برای تأمین نیاز بنزین مصرفی کشور در سال ۹۶ خبر داد.

مصرف بنزین به ۷۹ میلیون لیتر در روز رسید/ واردات روزانه ۱۱.۵ میلیون لیتری بنزین

به گزارش قدس آنلاین،«عباس کاظمی» مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه بهینه سازی پالایشگاه نفت تبریز با شرکت های طراحی و ساختمان نفت ایران و SK‌ کره جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش از این شرکت های متعددی همچون دایلم و هیوندای از کره جنوبی در پروژه های پالایشی نفت ایران حضور داشتند اما این برای نخستین بار است که شرکت SK کره قصد سرمایه گذاری و حضور در پروژه های پالایشی ایران را دارد.

وی افزود: با سرمایه گذاری این شرکت و همکاری آن با شرکت های ایرانی در پالایشگاه تبریز، میزان نفت کوره در این پالایشگاه به زیر ۲ درصد خواهد رسید که موفقیت بزرگی است.

معاون وزیر نفت در پاسخ به سوالی در خصوص میزان مصرف بنزین در کشور اذعان داشت: میانگین مصرف بنزین از ابتدای سال جاری تا امروز که حدود ۱۳۵ روز از سال می گذرد، روزانه ۷۹ میلیون لیتر بوده که در برخی روزها مصرف بنزین بیش از این بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ذخایر بنزین هم در خصوص بنزین سوپر و هم در خصوص بنزین معمولی، ذخایر مناسبی است و در مجموع بالای یک میلیارد لیتر بنزین ذخیره شده در کشور داریم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در پاسخ به سوالی در خصوص میزان واردات برای تأمین نیاز مصرفی کشور گفت: در ۱۳۵ روز ابتدایی سال به طور متوسط روزانه کمتر از ۱۲ میلیون لیتر و در حدود ۱۱.۵ میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است.

وی افزود: امسال واحد بنزین سازی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز به مدار بهره برداری وارد شده و بنزین تولیدی این واحد در بخش مصرف توزیع شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۷ میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه تولید می شود که امیدواریم در شهریور ماه این رقم به ۱۱ میلیون لیتر در روز برسد.

وی ادامه داد: مجموعا از ابتدای به مدار بهره برداری وارد شدن واحد بنزین سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا امروز ۳۰۰ میلیون لیتر بنزین تولیدی این پالیاشگاه در کشور توزیع شده است.

معاون وزیر نفت در خصوص قراردادهای پیش رو در صنعت پالایش نفت کشور گفت: قرارداد تجاری پالایشگاه اصفهان و پالایش تبریز امضا شده و در خصوص قراردادهای پالایشگاه تهران و بندرعباس هم پیشرفت های خوبی در مذاکرات دیده می شود و با فاینانس کننده ها در حال مذاکره هستند؛ واجب است این قراردادها امضا شود تا سال ۱۴۰۴ مازوت تولیدی پالایشگاهها به کمتر از ۱۰ درصد برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.