سرپرست معاونت وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی اعلام کرد: طولانی شدن روند بررسی استراتژی جدید آمریکا در افغانستان، نشانه اهمیت این کشور برای دولت واشنگتن است.

طولانی شدن بررسی استراتژی جدید ترامپ نشانه اهمیت افغانستان برای آمریکا است

به گزارش قدس آنلاین، «صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان با «آلیس ولز» سرپرست معاونت وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی، در دفتر کارش دیدار کرد.

ولز در این دیدار روابط و همکاری‌های دو جانبه با افغانستان را برای آمریکا با اهمیت دانست.

این مقام آمریکایی تاکید کرد که طولانی شدن بررسی و تاخیر در اعلام استراتژی آمریکا درباره افغانستان، نشانه جدیت و اهمیت این کشور برای دولت واشنگتن است.

ربانی نیز با اشاره به توافقنامه کابل-واشنگتن ابراز امیدواری کرد که بررسی استراتژی جدید این کشور در افغانستان در آینده نزدیک نهایی و اعلام شود.

این در حالی است که برخی کارشناسان اعلام نشدن استراتژی جدید آمریکا در افغانستان را پس از گذشت ۶ ماه از آغاز به کار دولت ترامپ نتیجه سردرگمی و اختلاف نظر مقامات ارشد آمریکایی در تعیین این استراتژی مشترک می‌دانند.

 چندی پیش مشاوران ارشد رئیس‌جمهور آمریکا طرح استفاده از سربازان اجیر را به جای اعزام نظامیان آمریکایی به افغانستان پیشنهاد دادند اما مخالفت مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا را در پی داشت.

«استیو بنن» استراتژیست ارشد ترامپ و «جرد کوشنر» داماد و مشاور وی در تلاش برای کاهش حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان و جایگزینی آن با نظامیان قراردادی هستند.

از سوی دیگر، چندی پیش «رنگین دادفر اسپنتا» وزیر خارجه و مشاور سابق امنیت ملی افغانستان نیز درباره قرارداد امنیتی کابل-واشنگتن تصریح کرده بود که آمریکا در برابر تجاوزات پاکستان به افغانستان بی‌تفاوت است در نتیجه این قرارداد معنی خود را از دست می‌دهد.

وی ضعف حکومت فعلی افغانستان را نیز دلیل اجرایی نشدن تمام بخش‌های توافقنامه امنیتی کابل-واشنگتن توسط مقامات آمریکایی اعلام کرده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.