مراسم تحلیف حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور با حضور مسئولان لشکری و کشوری و همچنین میهمانان خارجی در صحن علنی مجلس برگزار شد.

رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ روحانی: برخورد یکپارچه دولت و ملت در صورت نقض برجام/ لاریجانی: دولت آینده به حل چالش‌های اصلی کشور بپردازد

مراسم تحلیف حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ساعت ۱۷ امروز (شنبه) با حضور مسئولان لشکری و کشوری و همچنین میهمانان خارجی در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود.

مقامات کشورهای خارجی که برای مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور به تهران سفر کرده‌اند، با استقبال علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی همراه با میهمانان ایرانی این مراسم در حال ورود به مجموعه بهارستان هستند.

میهمانان خارجی در تالار آفتاب مجلس مورد استقبال قرار گرفته و سپس برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در جایگاه از پیش تعیین‌شده، هدایت می‌شوند.

*حضور مقامات در مجلس پیش از آغاز مراسم تحلیف/ گعده های نمایندگان درباره وزرای پیشنهادی

۱۵:۳۰

* فضای اطراف مجموعه بهارستان با اعمال برخی محدودیت های ترافیکی، برای برگزاری مراسم آماده شد است.

محمدجواد ظریف، مهدی چمران، حسین اشتری، عطاالله صالحی، عادل آذر، محمدباقر نوبخت، یونسی، سیدعباس عراقچی، علی قشقاوی، میرسلیم، سرلشکر بافری، رحیم صفوی و علی اصغر احمدی، مجید تخت روانچی، حسین هاشمی ازجمله مقامات حاضر در نشست هستند.  

۱۶:۰۰

* درب های بالکن صحن علنی مجلس از ساعت ۱۶ برای اصحاب رسانه و برخی مهمانان مستقر در این بخش باز شد؛ درب های صحن علنی هم کمی پیشتر برای استقرار نمایندگان مجلس و سایر مهمانان داخلی و خارجی باز شده بود.

* برخی نمایندگان مجلس پیش از آغاز مراسم در صحن علنی حضور دارند و در حال گپ و گفت و گو درباره گزینه های پیشنهادی دولت برای کابینه جدید هستند.

۱۶:۱۵

* در مسیرهای مهمانان و اصحاب رسانه تصاویر شهدای ترور در مجلس قرار داده شده است که برخی حاضرین با مشاهده تصاویر شهدا با قرائت فاتحه ای یاد و خاطره این شهیدان را گرامی می دارند.

با استقبال لاریجانی و برای حضور در مراسم تحلیف
رئیس دفتر مقام معظم رهبری وارد مجلس شد

در ادامه، حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری برای حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور با استقبال علی لاریجانی رئیس مجلس وارد مجلس شورای اسلامی شد.

همچنین عطاءالله صالحی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در مراسم تحلیف روحانی در مجلس حضور یافت.

۱۶:۳۰

*آیت‌الله جنتی وارد مجلس شد

در ادامه نیز، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری به منظور شرکت در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور وارد مجلس شورای اسلامی شد و مورد استقبال علی لاریجانی قرار گرفت.

همچنین عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان آیت الله جنتی را همراهی می کرد.

۱۶:۳۵

*آیت‌الله آملی‌لاریجانی وارد مجلس شد

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه برای حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

۱۶:۴۵

* «فدریکا موگرینی» وارد مجلس شد

همچنین «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور با استقبال علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی وارد خانه ملت شد.

همچنین عمار حکیم از شخصیت‌های برجسته عراقی نیز برای حضور در مراسم تحلیف با استقبال علی لاریجانی وارد خانه ملت شد.

۱۶:۵۵

*روحانی برای مراسم تحلیف وارد مجلس شد

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برای ادای سوگند و برگزاری مراسم تحلیف، وارد مجلس شورای اسلامی شد.

وی را در لحظه ورود به مجموعه بهارستان، محمد نهاوندیان همراهی می‌کرد.

روحانی در بدو ورود به ساختمان مجلس مورد استقبال علی لاریجانی قرار گرفت.

* مراسم راس ساعت ۱۷ با حضور سران قوا و مهمانان خارجی و داخلی درحالی آغاز شد که ۳۶ نماینده مجلس در آغاز این نشست غائب بودند.

* نمایندگان در بدو ورود وزرا و برخی مقامات دولتی به صحن مجلس ضمن مصافحه با آنها درباره حضورشان در دولت بعدی و همچنین  دیگر گزینه های رییس جمهور برای کابینه دوزادهم از آنها سوالاتی مطرح می کردند.

* حسین فریدون برادر رئیس جمهور درحالی در مراسم تحلیف حضور یافت که به جای استقرار در صندلی مهمانان، بر صندلی نمایندگان نشسته اند. برخی نمایندگان معتقدند این اقدام فریدون طبق آیین نامه داخلی مجلس غیرقانونی است.

فریدون بر صندلی شماره ۳۰۵ مجلس نشست که طبق لوح نمایندگان نماینده ای بر روی آن استقرار ندارد. صندلی مجاور حسین فریدون متعلق به ناصر شریفی نماینده بستک، بندر لنگه و پارسیان است.

۱۷:۰۰

مراسم تحلیف روحانی در مجلس آغاز شد

مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی قبل با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

طبق اعلام هیأت رئیسه مجلس

غیبت ۳۶ نماینده مجلس در آغاز مراسم تحلیف روحانی

نکته قابل توجه، در یکصد و بیست و ششمین جلسه رسمی علنی مجلس شورای اسلامی که به منظور آئین تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور آغاز شد، از میان ۲۹۰ نماینده مجلس، ۲۵۴ نفر از وکلای ملت در صحن علنی حضور داشتند که بر این اساس ۳۶ نماینده مجلس غایب بودند.

۱۷:۰۵

*لاریجانی: دولت آینده با نگاه واقع‌بینانه به حل چالش‌های اصلی کشور بپردازد

در ادامه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن خوشامدگویی به میهمانان حاضر در این مراسم از جمله رؤسای جمهور کشورهای ارمنستان، عراق، کره شمالی، مولداوی، زیمبابوه، افغانستان و پادشاه لسوتو، رؤسای مجالس کشورها، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر مقامات شرکت کننده داخلی و خارجی، با اشاره به اینکه امروز سالروز قیام مردم ایران برای استقرار نظام مشروطه در بیش از ۱۱۰ سال قبل است، گفت: در طی این مدت ملت ایران با همه دشمنی‌هایی که قدرت‌های بزرگ اعمال کردند و نظام مشروطه نتوانست به معنای واقعی پیاده شود اما ملت ایران از پای ننشست تا با برپایی انقلاب اسلامی به هدف خود نائل آمد.

۱۷:۲۰

*نظام جمهوری اسلامی علیرغم توطئه‌های دشمنان با حضور مردم به حیات مقتدرانه خود ادامه می‌دهد

در ادامه نیز، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه طی سخنانی اظهار داشت: از حضور پرشکوه مردم عزیز ایران اسلامی که با شرکت بیش از ۴۰ میلیون نفری در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جمهوریت نظام را به رخ عالیمان کشیدند و به دشمنان این انقلاب نشان دادند که بعد از گذشت قریب ۴۰ سال قدرتمندانه و با اعتقاد راسخ پای آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایستادند تشکر می‌کنم.

۱۷:۳۵

روحانی به عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد

سپس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی دقایقی قبل در مراسم تحلیف خود که از ساعتی قبل در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شده است، با حضور در کنار آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه سوگند یاد و آن را امضا کرد.

۱۷:۳۶

*روحانی: در صورت نقض برجام توسط کشورهای مقابل با برخورد یکپارچه دولت و ملت ما مواجه خواهند شد

حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز پس یاد کردن سوگند طی سخنانی، اظهار داشت: اکنون قریب به ۴۰ سال از استقرار اسلامیت و جمهوریت می‌گذرد و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و عالی ترین مقام اجرایی کشور با رای مستقیم تک تک شهروندان انتخاب می‌شود؛ مردم آگاه و هوشیار ایران به خلق حماسه اردیبهشت بار دیکر با ما به روشنی سخن گفتند و نظرات خود را صراحت اعلام کردند.

۱۸:۰۷

*مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس پایان یافت

مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور که از ساعت ۱۷ عصر امروز (شنبه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شده بود، با اعلام علی لاریجانی رئیس مجلس پایان یافت.

لاریجانی پیش از پایان ضمن تشکر از همه میهمانان حاضر در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور، اعلام کرد که جلسه علنی بعدی پارلمان رأس ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه ۱۷ مردادماه آغاز می‌شود.

پس از پایان این مراسم

میهمانان آیین تحلیف روحانی عکس یادگاری گرفتند

پس از پایان مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس، همه میهمانان مراسم با حضور سران قوای سه‌گانه عکس یادگاری گرفتند.

رئیس مجلس پس از سوگند رئیس‌جمهور:

امروز، آغاز راهی جدید برای پویایی در فعالیت‌های اقتصادی کشور است

در خاتمه، علی لاریجانی پس از قرائت سوگند حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و سخنان وی طی اظهاراتی در صحن علنی مجلس با تشکر از حضور نمایندگان مجلس در مراسم تحلیف، گفت: حضور قریب به اتفاق نمایندگان مجلس در مراسم دال بر اهمیت این جلسه و اهتمامی است که نمایندگان برای سوگند و پایبندی رئیس‌جمهور دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.