رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دوازده انتخابات ریاست جمهوری، ده انتخابات نمایندگان مجلس، ۵ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و ۵ انتخابات شوراهای شهر و روستا نشانگر عمق نظام مردمسالاری در کشور ماست.

۱۲ انتخابات ریاست جمهوری نشانگر عمق نظام مردمسالاری در کشور است

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری با تبریک ایام میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و قدردانی از حضور مهمانان خارجی، گفت: امروز سالروز قیام مردم ایران برای استقرار نظام مشروطه است. در طی این مدت ملت ایران با همه دشمنی هایی که قدرت های بزرگ اعمال کردند و نظام مشروطه نتوانست به معنای واقعی پیاده شود، از پای ننشست تا با برپایی انقلاب اسلامی به هدف خود نائل آمد.

وی افزود: دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور چشمگیر ملت و شرکت ۷۳ درصد واجدین شرایط نمایانگر آن است که در حکومت جمهوری اسلامی، مردم سالاری اصلی بی بدیل در حکمرانی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب مردم در ۳۶ انتخابات شرکت کرده اند، خاطرنشان کرد: برگزاری ۳۶ انتخابات در طول حیات انقلاب اسلامی نمایانگر عمق مردم سالاری در کشور ماست. از جانب دیگر شرکت بیش از ۷۳ درصدی مردم تعلق خاطر آنها به نظام اسلامی و دخالت در سرنوشت خویش را نشان می دهد که از دور اندیشی پیشوای ملت ایران، حضرت امام خمینی(ره) حکایت دارد.

وی ادامه داد: امام(ره) با این تدبیر از استبداد در کشور جلوگیری و راه را برای چرخش نیروها فراهم کرد.

لاریجانی بیان اینکه دولت دوازدهم تجربه چهارسال گذشته را دارد، گفت: در فضای آشفته منطقه خوشبختانه ایران از امنیت خوبی برخوردار است و تلاش های ارزشمند ملت در مبارزه با تروریست، امنیت بهتری را در سالهای آتی نوید می دهد.

وی خاطر نشان کرد: راهنمایی های رهبر انقلاب اسلامی در همکاری و هماهنگی سه قوه کشور، برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی ایجاد کرده است.

لاریجانی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از هرگونه اهتمام دولت و رفع موانع تولید و توسعه سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و توسعه صادرات حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: امیدواریم دولت آینده در مواجهه با چالش های کشور با نگاه واقع بینانه به حل آنها بپردازد و رویکر توسعه ای در همه بخش ها حتی سیاست خارجی تبلور یابد.

وی در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی هم در این امور مساعدت را می نماید و هم نظارت می کند تا اقدامات دولت در چارچوب قانون خصوصا برنامه توسعه کشور، تحقق یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.