رئیس قوه قضائیه گفت: امروز انقلاب اسلامی و نظام اسلامی علی رغم توطئه های دشمنان به حیات مقتدرانه خود ادامه میدهد.

امروز نظام اسلامی علی رغم توطئه ها به حیات خود ادامه می دهد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه عصر امروز در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اظهار کرد: بر خود لازم می دانم از حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری که جمهوریت نظام را به رخ عالم کشیدند و به دشمنان کینه توز نشان دادند که با اعتقاد راسخ پای انقلاب خود ایستاده اند، تشکر کنم.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی علی رغم توطئه های دشمنان با حضور مردم به حیات مقتدرانه و عزت مندانه خود ادامه می دهد و مسئولان بر اساس اصل ششم قانون اساسی، مستقیم یا غیرمستقیم در مسند خدمت قرار می گیرند.

آملی لاریجانی ادامه داد: من به عنوان رییس قوه قصاییه جمهوری اسلامی ایران اعلام می کنم که جمهوری اسلامی امروز با اتکا بر آموزه های مترقی دینی و تمدن غنی خود توانسته، سکاندار مظهر مردم سالاری در منطقه و جهان باشد.

وی تصریح کرد: فلسفه سیاسی نهفته در این نظام سیاسی، فلسفه ای دقیق هم از نظر هستی شناسانه و از هم جهات معیاری و ارزشی است و همچنین از پارادوکس های نظام های لیبرال دموکراسی خالی است.

آملی لاریجانی اضافه کرد: قانون اساسی مبین این نظام سیاسی و فلسفه آن است. با تحلیف در این مجلس باشکوه دوره جدیدی در حیات سیاسی کشور گشوده می شود. متن سوگندی که رییس جمهور یاد می کند بسیار مهم و قابل توجه است و از جمله اموری که به واسطه این متن به آن ملتزم می شود، پاسداری از مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور است.

وی تاکید کرد: پاسداری از مذهب، نظام و قانون اساسی کشور لوازمی دارد. اصول قانون اساسی اصولی مهم و مترقی است که با خبرگان قانون اساسی تدوین و رای ۹۸ درصدی به تایید قاطبه مردم رسیده است.

رییس دستگاه قضا اظهار کرد: بنیادی ترین اصل قانون اساسی نگاه توحیدی است که در سراسر این میثاق ملی حضور دارد و به خصوص در اصل دوم به آن تصریح شده است که جمهوری اسلامی، نظامی مبتنی بر ایمان به خدای یکتا، لا اله الا الله و اختصاص حاکمیت و لزوم تسلیم در برابر امر اوست.

وی ادامه داد: نگاه توحیدی است که در سیاست خارجی می گوید که از هیچ قدرتی جز خدا نترسید. نگاه توحیدی است که می گوید باید عزت را نزد خدا جست. نگاه توحیدی است که می گوید هدف از حکومت رشد انسان ها در حرکت به سوی خداست. نگاه توحیدی است که انسان را به سوی عدالت فرامی خواند و همین نگاه توحیدی است که بندها را از جان آدمی باز و وی را به آزادی دعوت می کند.

آملی لاریجانی خطاب به رییس جمهور گفت: ببینید که تلاش های شما در ترازوی نگاه توحیدی چگونه است و مسلم بدانید که هر قدمی در این طریق بردارید، آحاد مردم و مسئولان نظام حامی و همکار شما خواهد بود و اینجانب نیز به عنوان رییس قوه قضاییه هر خدمتی در این مسیر میسر باشد دریغ نخواهم کرد. امروز نظام اسلامی ما نیازمند مجاهدت های خالصانه آحاد ملت و خصوصا مسئولان متعهد کشور است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.