برادر رئیس‌جمهور که در روزهای اخیر به دلیل برخی اتهامات با قید وثیقه از زندان آزاده شده، در انتهای صحن مجلس بر روی یک صندلی به تنهایی نشسته بود.

بازار داغ "سلفیِ ظریفانه" میهمانان/"حسین فریدون" تنها در انتهای سالن

به گزارش قدس آنلاین، حدود یک ساعت و نیم مانده به برگزاری مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری که قرار است عصر امروز شنبه ۱۴ مرداد در مجلس شورای اسلامی برگزار شود، حواشی در راهرو پارلمان ایجاد شده است.

* محدودیت ترافیکی از ساعت‌ها قبل از برگزاری مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی، محدوده خیابان بهارستان و مجاهدین اسلام از سوی نیروی انتظامی برقرار شده که این محدودیت تا پایان مراسم تحلیف ادامه خواهد داشت.

* از درب ورودی میهمانان به پارلمان، فرش‌های قرمزی پهن شده و میهمانانی که وارد مجلس می‌شوند با استقبال نمایندگان مواجه می‌شوند. همچنین در راهروی پارلمان عکس شهدای ترور مجلس و همچنین عکس‌های تنفیذ و تحلیف یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری دیده می‌شود.

*در جایگاه خبرنگاران داخلی و خارجی، هم‌اکنون ازدحامی شکل گرفته و اصحاب رسانه در انتظار بازگشایی درب‌ها برای ورود به صحن هستند.

* یک ساعت مانده به برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور، خبرنگاران در جایگاه‌های خود مستقر شدند. همچنین دفتر یادبودی در جایگاه خبرنگاران و راهروی پارلمان قرار داده شده تا در این دفتر خبرنگاران و میهمانان یادبودی را بنویسند.

* در داخل صحن علنی مجلس پرچم کشورهایی که هیئت آنها برای حضور در مراسم تحلیف به ایران سفر کرده‌اند، نصب شده و تعدادی صندلی برای استقرار میهمانان خارجی در صحن علنی مجلس چیده شده است.

* یگان موزیک دژبان ارتش نیز در جایگاه مخصوص بالای صحن علنی مجلس استقرار یافته و قرار است سرود جمهوری اسلامی ایران را به صورت زنده در صحن علنی پارلمان در زمان آغاز مراسم تحلیف اجرا کند.

*مقامات کشورهای خارجی که برای مراسم تحلیف به تهران سفر کرده‌اند در تالار آفتاب مجلس مورد استقبال علی لاریجانی رئیس مجلس قرار می‌گیرند و برای حضور در مراسم تحلیف در جایگاه از پیش تعیین شده هدایت می‌شوند.

*همچنین برخی از وزرای کابینه یازدهم و محمدباقر نوبخت، سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش، حجت‌الاسلام یونسی، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور، سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سردار وحیدی، سردار اشتری، محمدجواد ظریف، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، تخت‌روانچی و قشقاوی از میهمانانی هستند که در صحن علنی پارلمان هم اکنون حضور دارند.

*میهمانان داخلی و خارجی چند دقیقه مانده به برگزاری مراسم تحلیف که در صحن علنی مجلس حضور دارند مشغول گرفتن عکس یادگاری بودند که در این میان گرفتن عکس یادگاری با محمدجواد ظریف بازارش داغ‌تر بود که رئیس مجلس کره‌جنوبی با وزیر امور خارجه کشورمان عکس یادگاری گرفت.

*اعضای هیئت‌رئیسه در جایگاه خود مستقر شدند تا مراسم را آغاز کنند.

*دقایقی قبل نیز حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور همراه با علی لاریجانی وارد صحن علنی مجلس شدند.

*مراسم تحلیف رئیس‌جمهور راس ساعت ۱۷ با نواخته شدن سرود ملی کشورمان از سوی مارش نوازان ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز و پس از اعلام دستور جلسه از سوی امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس، کریم منصوری قاری بین‌المللی کشورمان آیاتی از سوره نحل را قرائت کرد.

*پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی حضور میهمانان داخلی و خارجی در مراسم تحلیف را خیرمقدم گفت.

* آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه پیش از آغاز سخنرانی خود در صحن علنی پارلمان با بوسیدن قرآنی که در پشت تریبون سخنرانی وی قرار داشت به ایراد سخنرانی پرداخت.

*پس از سخنرانی آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی حجت‌الاسلام حسن روحانی را برای ادای سوگند به پشت تریبون دعوت کرد که در زمان ادای سوگند آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در کنار وی قرار داشت و متن سوگندنامه را به وی تقدیم کرد.

*پس از ادای سوگند از سوی حسن روحانی، حضار در صحن علنی پارلمان وی را تشویق کردند.

*پس از اتمام سخنان رئیس‌جمهور، لاریجانی رئیس مجلس ضمن تشکر از روحانی، از نمایندگان هم به دلیل حضور با نصاب بالا در این مراسم تشکر کرد و آن را نشانه‌ای برای اهمیت سوگند رئیس‌جمهور قلمداد کرد.

* رئیس مجلس در ساعت ۱۸:۰۵ دقیقه ضمن اعلام ختم جلسه، از رئیس‌جمهور خواست تا سریع‌تر وزرای خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

* لاریجانی همچنین اعلام کرد که نشست بعدی مجلس، ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه ۱۷ مردادماه تشکیل خواهد شد.

* به این ترتیب، مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور که پیش‌بینی می‌شد طولانی‌تر باشد، در طی یک ساعت به پایان رسید؛ از امروز روحانی دو هفته فرصت دارد تا وزرای خود را به خانه ملت معرفی کند.

*حجت‌الاسلام حسن روحانی هنگام خروج از صحن علنی پارلمان وزیر خارجه عمان را در آغوش گرفت و با وی مصافحه کرد.

*پس از پایان مراسم تحلیف، بازار خوش و بش با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صحن علنی مجلس داغ بود که در همین راستا علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، معصومه ابتکار و شهین دخت مولاوردی ضمن خوش و بش با وی دقایقی نیز با موگرینی به گپ و گفت پرداختند.

*حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه، فدریکا موگرینی را به کنار صندلی برخی از اعضای فراکسیون امید که در گوشه‌ای تجمع کرده بودند برد و عکس یادگاری از  آنها گرفت، در این حین نیز برخی از اعضای فراکسیون امید با موگرینی عکس سلفی گرفتند.

* حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور که در روزهای اخیر به دلیل برخی اتهامات با قید وثیقه از زندان آزاده شده در انتهای صحن مجلس بر روی یک صندلی به تنهایی نشسته بود که این میهمان ویژه، سوژه عکاسان خبری شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.