زاهدان- مهر شهر زاهدان در انتهای زیباشهر واقع شده است. در بدو ورود به منطقه آنچه در سیمای شهر هویدا است نخاله هایی است که حالا به شکل تپه های کوچک در کنار هم قرار گرفته اند و به مکانی مناسب برای سکونت سگهای گله ای ولگرد تبدیل شده اند.

نخاله ها مسکن مهر زاهدان را محاصره کرده اند

قدس آنلاین-گروه استانها- الهه خشاوه: وقتی به خیابان اصلی مهرشهر وارد می شوید کوچه و پس کوچه های فراوانی بین مجتمع های بزرگ دیده می شود که یکی در میان کوچه ها آسفالت و خاکی است.

با وجود ۵ سال از ساخت و ساز این مجتمع ها هنوز برخی زیرساخت های لازم همانند جدول کشی و سنگ چین پیاده رو ها انجام نگرفته است. مسکن مهر زاهدان دارای ۱۷۰۰ واحد است که ۲۴ هزار نفر در آنها سکونت دارند.

این شهر نوپا فاقد سالن ورزشی، مدارس دبیرستان ، مهدکودک و مجتمع های تجاری است. بنابراین ساکنین منطقه باید برای دسترسی به این امکانات به شهر زاهدان مراجعه کنند.

از نبود گاز تا هجوم سگ ها به موتور سواران

ابوالفضل شیرازی یکی از ساکنین مهرشهر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: مدتهاست که در مهرشهر به دنبال مجوز مهدکودک هستم اما متأسفانه اداره بهزیستی از دادن مجوز و فعالیت مهد کودک در مجتمع مسکونی دریغ می‌کند. وی از خاکی بودن محیط مجتمع و کوچه و خیابان منتهی به گمرک و کمبود فضای سبز در این منطقه ناراضی بود.

صادق زوری هم یکی دیگر از ساکنین مسکن مهر زاهدان از تعداد زیاد سگهای ولگرد به خبرنگار ما گفت: بارها که در این مسیر می‌رفتم شاهد هجوم سگ ها به موتور سواران و دوچرخه سواران بودم که اگر عبور و مرور خودروها نبود شاید اتفاقات بدتری را شاهد بودیم بنابراین نیاز به ورود جدی شهرداری برای رفع این مشکل است.

یکی دیگر از ساکنین مهرشهر نیز گفت: از مسئولین شرکت گاز تقاضا دارم حال که گاز رسانی به زاهدان انجام گرفته است هرچه زودتر گازکشی به مجتمع های مهرشهر را انجام دهند.

یک سوم تعاونی ها بدهکار هستند

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان در خصوص منطقه مهرشهر اظهار داشت: محدوده مسکن مهر به اداره راه و شهرسازی واگذار شده است و کلیه اقدامات مثل آماده سازی و زیرساخت ها به اتحادیه تعاونی مسکن به عنوان نماینده اعضا محول شده است.

ابوالفضل مهدیار افزود: جهت دریافت مجوز مدارس و مساجد وسالن های ورزشی و ...ابتدا باید درخواست و مجوزهای لازم از دستگاه های اجرایی مربوطه اخذ شود و سپس برای دریافت زمین به راه شهرسازی مراجعه تا از طریق فراخوان واگذار شود.

وی ادامه داد:به دارندگان مجوز زمین بخش خصوصی به صورت نقد و اقساط که حداقل ۲۰-۲۵ درصد بصورت نقد و مابقی هم ۲۰ ساله به صورت اقساط دریافت می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص نخاله های اطراف این منطقه که مشکلات زیادی را در بخش بهداشت، سیما و منظر شهر ایجاد کرده است، اظهار کرد:در خصوص جمع آوری نخاله ها ، مالک زمین باید برای جمع آوری آن اقدام کند ، البته اراضی میدان دکتر حسابی تا مهرشهر تحت اختیار ارتش است که در این خصوص باید با همکاری بین بخشی ادارات مسئول به حل مشکل اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: آماده سازی مسکن مهر بر اساس قراردادی که با اعضا با تعاونی ها بسته اند بر عهده خود متقاضیان است البته خود متقاضیان هم به تنهایی نمی‌توانند اقدام نمایند به همین دلیل اتحادیه تعاونی های مسکن به عنوان نماینده متقاضیان تشکیل شد و افراد حین قرارداد بستن به اتحادیه تعاونی ها مراجعه می کنند.

وی ادامه داد:هم اکنون یک سوم تعاونی ها بدهکار هستند و ۲ میلیارد و هفتصد به این تعاونی ها پرداخت شده است و یک میلیارد و ۳۰۰ تومان مبلغ بدهی می باشد همچنین با توجه به هزینه پرداختی در آغاز ثبت نام و بالا رفتن هزینه های موجود ما بتفاوت آن از متقاضی دریافت می‌شود.

وی اذعان داشت:هزینه های با مساعدت اعضا و اعتبارات توسعه آسفالت انجام گرفته و تا مردم بدهی خود را پرداخت نکنند امکان آسفالت و برخی مسائل دیگر نیست. وی گفت : در بحث گمرک اعتبار سنگینی نیاز داریم خیابان اصلی متصل به زیباشهر آسفالت شده و مردم می‌توانند گذر کنند.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان در خصوص فضای سبز نیز تصریح کرد: سایت مهرشهر با مالکیت راه و شهرسازی و در اختیار شهرداری است و شهرداری از ابتدا طرح خدمات مورد نیاز مردم را مطرح میکنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر نیروهای خود اداره گروهی از مهندسین با تجربه دعوت به همکاری شدند و آخرین آمار در سال ۹۵ میزان ۴۴ درصد ساختمان ها را نظارت کرده اند که این میزان بیشتر از آنچه که در قرارداد دیده شده است انجام گرفته است. مسکن مهر استان عملکرد مطلوبی در بخش تشکیل تعاونی ها دارد و پروژه های مسکن مهر در آبان ماه در کل استان به اتمام می‌رسد.

جمع آوری زباله متولی ندارد

سرپرست معاونت خدمات شهری نیز در خصوص سگ های ولگرد در منطقه مهر شهر اظهار داشت: متاسفانه عدم جمع آوری و انباشت زباله سبب ازدحام حیواناتی همچون سگ و گربه در محلات مختلف می شود.

سید مجید طباطبایی افزود: متاسفانه محل های انباشت زباله در شهرک گاوداران بدلیل وجود مواد غذایی مناسب محل خوبی برای تغذیه و زاد و ولد این حیوانات هستند و طبیعی است که با این شرایط آمار آنها نیز بالا برود.

وی ادامه داد: از جمله این محلات شهرک گاوداران است که متولی جمع آوری زباله ندارد و معمولا در آن سگ های ولگرد بصورت گله ای یافت می شوند. طباطبایی اظهار داشت:حاشیه شهر و روستا از جمله مکانهایی هستند که انباشت زباله در آنها وجود دارد و این مسئله به تشدید این معضل کمک می کند. البته بخشی از این سگ ها نیز از آن سوی مرز می آیند.

وی با اشاره بر اینکه در شهر زاهدان یک گروه اتلاف سگ در مرکز و حاشیه مشغول به فعالیت هستند بیان کرد: با شروع فصل مدارس نیز فعالیت این گروه تشدید می یابد و اگر این معضل روند صعودی به خود بگیرد با شرکت های خصوصی برای مقابله با آن قرارداد می بندیم.

وی گفت: روزانه ۴۰تا ۵۰فقره سگ نابود می شوند و برای این کار سگ های خطرناک در نظر گرفته می شوند.

مهرشهر در اولویت تامین گاز خانگی

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان نیز گفت: هم اکنون در نیمی از منطقه مهر شهر شبکه گذاری گاز گذاری گاز انجام شده است. طهرانی زاده در گفتگو با خبرنگار ما در این باره اظهار داشت:منطقه مهرشهر بدلیل بافت آپارتمانی در اولویت تامین گاز خانگی قرار دارد و ادامه کار در بخش باقیمانده این منططقه نیز پس از ارزیابی های کارشناسان و ارزیابی حجم کار طی دو هفته آینده آغاز می شود.

وی افزود: تا کنون سه هزار علمک در شهر زاهدان در منطقه زیباشهر و بولوار جمهوری نصب شده است .

ویبا اشاره به اینکه کار علمک گذاری در خیابان صدرا در منطقه زیباشهر در حال انجام است تصریح کرد: تا کنون ۱۲۰۰مشترک نیز برای نصب کنتور ثبت کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.