یزد - مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: به منظور تحقق هرچه بیشتر شعار اقتصادمقاومتی،تولید و اشتغال، پویش کالای استاندارد ایرانی میخرم درسراسر استان یزد توسعه یافته وفراگیر خواهد شد.

پویش «کالای استاندارد ایرانی میخرم» در سراسر استان فراگیر خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین ، محمد حسین ماجدی اردکانی در اولین نشست تخصصی هم اندیشی استاندارد سازی و توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد با محوریت پویش کالای استاندارد ایرانی میخرم، اظهارداشت: این پویش یک کمپین تبلیغاتی بر اساس اصول و یک مدل علمی است،تا در انتها ویا حتی در حین اجراء خرید و استفاده از کالای ایرانی ،در بین اقشار و توده های مختلف مردم به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی افزود: ازجمله وظایف سازمان ملی استاندارد ایران، کنترل کیفی تولیدات داخلی و نیز نظارت بر اجرای استاندارد ها می باشد،که خوشبختانه ما در استانی زندگی می کنیم، که مردمان این منطقه خصوصا کسبه و صنعتگران آن ،که از دیر باز به تعهد و تدین شهره هستند ،همیشه ما را در انجام وظایفمان یارو یاور بوده اند،واین همراهی آنان با استاندارد باعث شده ،محصولاتی ازقبیل مصنوعات طلا و شیرینی جات تولیدی آنها در سراسر کشور و دنیا از مقبولیت ویژه ایی برخوردار شود،که مطمئنا"با اجرای این پویش برند درخشان "یزد" در همه جا پر رنگ تر خواهد شد.

وی افزود: این پویش اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که مهم ترین آن‌ها ایجاد ارتباط دوسویه، تاثیرگذار و فراگیر با همه طیف‌های جامعه، استفاده از ظرفیت‌های کم نظیر نخبگان علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی و سیاسی برای فرهنگ سازی استفاده از کالاهای استاندارد و با کیفیت ایرانی، حمایت از تولیدکنندگانی که به کیفیت کالاها و خدمات و دریافت نشان یا گواهی استاندارد اهتمام دارند، حمایت از مصرف کنندگانی که برخورداری از کالاها و خدمات باکیفیت ایرانی جزیی از حقوق مسلم شهروندی آنهاست و همراهی و همدلی با دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات تولیدکنندگان داخلی و اشتغال را شامل می شود.

ماجدی تصریح کرد: تولیدکنندگان و صنعتگران عزیز باید مقوله های کیفیت و رقابت سالم و ورود به بازارهای رقابت داخلی و خارجی را در سرلوحه فعالیت های خود داشته باشند،و همیشه این موضوع مد نظرشان باشد که اگر کیفیت را رعایت نکنند براحتی بازار را از دست داده و رقبا جایگزین آنها خواهند شد.

وی خاطر نشان ساخت: بدون شک، خرید کالاهای استاندارد تولید داخل که ازجمله اهداف این پویش می باشد،به رونق تولید و افزایش اشتغال منجر می شود و قطعا"بخشی از مشکل بیکاری جوانان را مرتفع می سازد.

این مسئول افزود: مردم نباید ذهنشان مشغول این موضوع باشد که کالاهایی که برند است، الزاما از نظر کیفیت برتری دارد ،چرا که در بسیاری از موارد کالاهای ایرانی بسیار ارزشمند تر هستند،ضمن این که تولیدات داخلی با فرهنگ بومی تطابق بیشتر و بهتری دارد،و آرامش خاصی را در سطح جامعه ایجاد می نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.