خرم آباد- معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به راه‌اندازی قریب به ۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت برای دانش‌آموزان، گفت: در طول سال‌ تحصیلی بالغ ‌بر ۸۰۰ نفر از روحانیان در سطح شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش استان با ورود در مدارس، منشا خیرات و برکات زیادی به‌ویژه در بحث اقامه نماز که اساسی‌ترین و اصلی‌ ترین ماموریت و وظیفه ما در دستگاه‌های تعلیم و تربیت است، بوده‌اند.

۸۰۰ روحانی در مدارس لرستان فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن یوسفوند، امروز یک‌شنبه، ۱۵ مردادماه در جمع خبرنگاران در رابطه با برنامه‌های اوقات فراغت دانش‎آموزان، به جمله‌ای از شهید رجایی با این مضمون که «مدرسه و آموزش شاید تعطیل بشود ولی تربیت تعطیل‌بردار نیست» اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم که تنها آموزش و پرورش متولی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تعطیلی نیست و همه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌بایست در این مسیر و در برنامه‌ریزی دقیق به جهت غنی‌ بخشی و کیفیت‌ بخشی اوقات فراغت دانش‌آموزان ورود پیدا کنند.

وی با تاکید بر این‌که دستگاه هماهنگ‌کننده و دبیرخانه این‌کار در آموزش و پرورش مستقر است، افزود: امام علی(ع) در حدیثی می‎فرماید: «بیکاری و جوانی ممکن است منجر به فساد شود» لذا اگر جوانی بیکار باشد و مشغول به کاری نشود اوقات بیکاری‌اش غنی‌ سازی نشود، کیفیت‌ بخشی نشود، فضاهایی را فراهم نکنیم که دانش‌آموزان ما و جوانان اوقات بیکاری خودشان را در آنجا سپری نکنند ممکن است گرفتار آسیب‌ها و معضلات شوند.

یوسفوند تصریح کرد: با توجه به این شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی خدای نکرده ممکن است به آسیبی دچار شوند که جامعه و خانواده تا سالیان سال باید هزینه‌های مادی و معنوی را بپردازند که آن آسیب را بزدایند.

وی خانواده را به توجه بیشتر بر برنامه‌ریزی اوقات فراغت فرزندان سفارش کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی در این خصوص ورود پیدا کرده‌اند و ظرفیت‌های زیادی را در همه شهرستان‌های استان تدارک دیده‌اند. ‌

یوسفوند اظهار کرد: در استان لرستان قریب به ۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت برای دانش‌آموزان تدارک دیده شده است و رشته‌های متنوعی را برای دانش‌آموزان متناسب با ذائقه و علاقمندی آنها راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: روحانیت یکی‌از ظرفیت‌های بسیار اثربخش، کاربردی و نورانی است که ما امروز از وجود آنها در مدارس استفاده می‌کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: این روحانیون در طول سال و به‌ویژه در اوقات فراغت برای دانش‌آموزان چه در بحث اقامه نماز و آموزش مسائل دینی و احکام دینی برنامه دارند.

یوسفوند گفت: در طول سال‌تحصیلی بالغ‌بر ۸۰۰ نفر از روحانیون در سطح شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش استان با ورود در مدارس، منشا خیرات و برکات زیادی به‌ویژه در بحث اقامه نماز که اساسی‌ترین و اصلی‌ترین ماموریت و وظیفه ما در دستگاه‌های تعلیم و تربیت است، بوده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر نماز در بین دانش‌آموزان و جوانان نهادینه شود، درونی بشود از خیلی از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی مصون خواهند شد.

یوسفوند حضور بیش‌از ۸۰۰ روحانی در مدارس را ظرفیتی بالقوه برشمرد و تصریح کرد: ائمه‌جمعه همه شهرستان‌ها و مناطق یک روز را در هفته در مدارس حضور پیدا می‌کنند و این ظرفیتی بسیار بزرگ و نورانی است که ما در آموزش و پرورش به آن افتخار می‌کنیم.

معاون آموزش و پرورش لرستان در ادامه به تعامل آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها برای انتقال آموزه‌ها و ارزش‌هایی چون ایثار و شهادت اشاره کرد و ادامه داد: در سال‌تحصیلی گذشته بیش‌از ۲۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شده‌اند.

وی به اجرای طرح «هر دانش‌آموز یک مهارت» با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: در این طرح دانش‌آموزان علاوه‌بر این‌که یک رشته تحصیلی می‌خوانند یک حرفه را نیز می‌آموزند.

یوسفوند این اقدام را در راستای تحقق بخشیدن به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار تولید و اشتغال عنوان کرد و گفت: هدف ما از برگزاری مسابقات قران کسب رتبه و مقام نیست ما می‌خواهیم ظرفیت ایجاد کنیم که دانش‌آموزان ما با آموزه‌های حیات‌بخش و مفاهیم قرآنی و دینی آشنا شوند و این یک راهکار و جذبه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.