پس از اظهارات سناتور آمریکایی درباره وخامت اوضاع در افغانستان، وزارت دفاع و ریاست اجرایی این کشور اعلام کردند که افغانستان تبدیل به عراق نخواهد شد اگر جامعه جهانی به شعارهای خود عمل کند.

اگر جامعه جهانی به شعارهای خود عمل کند افغانستان شاهد صلح خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، اوایل هفته جاری «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوریخواه در نشست سنای آمریکا هشدار داد که اگر سربازان بیشتر به افغانستان اعزام نشود و به وضعیت جنگی در این کشور رسیدگی صورت نگیرد افغانستان به سرنوشتی بدتر از عراق دچار خواهد شد.

ریاست اجرایی افغانستان ضمن رد اظهارات این سناتور آمریکایی تاکید کرد که افغانستان در حال حاضر ارتش قدرتمندی دارد که توانایی دفاع از کشور خود را دارد و با همکاری جامعه جهانی می‌تواند گروه‌های تروریستی را سرکوب کند.

«جاوید فیصل» معاون سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان گفت: وضعیت افغانستان هیچ زمانی مانند عراق نخواهد شد اما این کشور هنوز به حضور آمریکا و جامعه جهانی نیازمند است.

وی افزود: در سه سال گذشته ثابت شد که افغانستان ارتش قوی دارد اما برای دست یافتن به صلح و سرکوب تروریسم هنوز نیازمند همکاری جامعه جهانی و آمریکا هستیم.

«گراهام» سناتور ارشد جمهوریخواه که قبل از این به افغانستان سفر کرده بود به سنای این کشور هشدار داد که تروریسم بین‌المللی در افغانستان در حال گسترش است و گروه داعش تلاش دارد تا برای خود در این‌کشور جای پای مصونی باز کند.

اما وزارت دفاع افغانستان تصریح کرد که به گروه داعش اجازه نخواهد داد تا در این کشور حضور یابد.

«رادمنش» معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: اگر جامعه جهانی و کشورهای منطقه در عمل با افغانستان در مبارزه با تروریسم همکاری کنند، صلح و امنیت در منطقه تامین می‌شود.

برخی از کارشناسان افغان معتقدند که داعش در افغانستان وجود ندارد و جنگجویان وابسته به سازمان‌های اطلاعاتی در این کشور تحت عنوان داعش فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.