مجلس نمایندگان اردن اطلاع رسانی در مورد ۱۵۶ قانون و پیش نویس قانون نژادپرستانه رسیدگی شده در کنست رژیم صهیونیستی طی سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ به پارلمان ها و اتحادیه های عربی و بین المللی را آغاز کرده است.

رئیس مجلس اردن: قوانین نژادپرستانه اسرائیل علیه فلسطین منطقه را به انفجار می‌کشاند

به گزارش قدس آنلاین،  عاطف طراونه رئیس مجلس اردن در پیامی به روسای پارلمان های بین المللی تاکید کرد که مجلس نمایندگان اردن از نزدیک پیگیر فعالیت های کنست رژیم صهیونیستی و قانونگذاری آن است که آخرین مورد آن تصویب پیش نویس قانون "قدس یکپارچه" بود که در تاریخ ۲۶ جولای گذشته در شور اول تایید شد.

طراونه هشدار داد که تصویب این قانون نژاد پرستانه ممکن است منطقه را به سمت انفجار سوق دهد و تمامی تلاش های  صورت گرفته برای تحقق صلح بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی را به شکست می کشاند و بار دیگر ثابت می کند که اسرائیل هیچ التزامی نسبت به قوانین و معاهدات بین المللی ندارد.

وی تاکید کرد که کنست رژیم صهیونیستی از ماه می سال ۲۰۱۵ تا جولای ۲۰۱۷ مجموعا ۱۵۶ قانون و پیش نویس قانون نژاد پرستانه را در دستور کار خود قرار داده و اقدام به بررسی آن ها کرده است که در میان این قوانین ۲۵ قانون به طور نهایی تصویب شده اند و تمامی این قوانین در اساس برای حمایت از اشغالگری و شهرک سازی رژیم صهیونیستی تصویب شده و موجودیت فلسطینیان، قدس، اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی و حامیان خارجی فلسطین را هدف قرار داده است.

طراونه اظهار داشت که هدف از تصویب این قوانین نژاد پرستانه مشروعیت بخشی به مصادره اراضی اشغالی فلسطین است و رژیم صهیونیستی اینگونه سعی دارد حق ملت فلسطین در سرزمین خود را سلب کرده و مجازات هایی دسته جمعی را بر فلسطینیان اعمال کند که این در اساس با تمامی قوانین و معاهدات بین المللی در تضاد است.

او در پایان پیام خود روسای پارلمان های بین المللی را به حمایت از ملت فلسطین و مساله عادلانه آنان و مقابله با قوانین نژادپرستانه و خطرناک رژیم صهیونیستی که ممکن است امنیت و آرامش خاورمیانه را تحت الشعاع قرار دهد، فراخواند.

اتحادیه ها و پارلمان هایی که این پیام برای آنان ارسال شده است به شرح زیر است: اتحادیه پارلمانی عربی، پارلمان عربی، اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه پارلمانی بین المللی، پارلمان آسیایی، اتحادیه پارلمانی آفریقایی، اتحادیه پارلمانی کشورهای آمریکای لاتین، انجمن پارلمانی ارتدوکسی، انجمن پارلمانی شواری اروپا، انجمن پارلمانی اتحادیه مدیترانه، انجمن پارلمانی مدیترانه ای، پارلمان اروپا، انجمن پارلمانی کشورهای مشترک المنافع.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.