یزد- نائب رئیس حوزه‌های علمیه یزد گفت: روحانیت به هیچ عنوان مخالف شادی مردم نبوده بلکه همیشه از ارزش‌های دینی که یکی از این ‌ارزش‌ها شادی و نشاط است، دفاع کرده و با آن هیچ مخالفتی نداشته‌ و ندارد.

روحانیت به هیچ عنوان مخالف شادی مردم نیست

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم مدرسی ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد ضمن تبریک روز خبرنگار اظهارداشت: خبرنگاری و کار خبری یک ذوق و استعداد خاصی را می‌طلبد، تربیت و رشد جامعه نیز از اهداف راهبردی خبرنگاران می باشد و یکی از وظایف مهم خبرنگاران متعهد افشای توطئه‌های داخلی و خارجی است.

وی افزود: یکی از وظایف بسیار مهم خبرنگار، تولید گفتمان در جامعه بوده و اگر بخواهیم دست به دست هم بدهیم و کار را به پیش ببریم، چاره‌ای جز تولید گفتمان نداریم، پیشرفت جوامع بستگی به فعالیت های موثر خبرنگاران در جامعه اسلامی دارد.

این مسئول در خصوص برگزاری برنامه های فرهنگی در استان گفت: ما به‌ هیچ ‌عنوان با شادی و نشاط جامعه و حتی برگزاری کنسرت ها مخالف نیستیم به عنوان مثال جشن زیرسایه خورشید در استان یزد برگزار شد و بالای ۳۰ هزار نفر در آن شرکت کردند و نشاط زیادی بین مردم ایجاد کرد. 

مدرسی تصریح کرد: اگر برگزاری کنسرت‌ها در یزد به خاطر جنبه های سیاسی و اقتصادی باشد، پذیرفته نیست و این موارد حواشی زیادی بوجود  می آورد  که شایسته استان نیست.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه‌های روحانیون در استان، بحث آب می باشد، تصریح کرد: حدود ۸۳ درصد آب یزد در بخش کشاورزی مصرف می شود وباید برنامه جامع و کاملی در ارتباط با کشاورزی داشته باشیم وبه سرعت بتوانیم حجم دور زیر و مصرف نادرست آب در بخش کشاورزی را مدیریت  وجبران کنیم .

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: دومین دغدغه روحانیون استان اشتغال است در حال حاضر تحصیل‌ کرده‌های یزد بالای ۳۰ درصد بیکار بوده درحالی که در گذشته یزد تنها  دو درصد بیکار داشت و درحال حاضر بیش از ۱۲ درصد کل جامعه یزد با مشکل بیکاری مواجه هستند.

مدرسی تصریح کرد: حاشیه نشینی از دیگر دغدغه ما می باشد و بارها نسبت به پیگیری آن تذکر داده ایم در گذشته یزد با حاشیه نشینی کمترمواجه بود ولی امروزه به دلایل مختلف از جمله عدم مدیریت جامع شهری، عدم وجود اشتغال کافی در روستاها ،حاشیه گسترش بیشتری پیدا کرده  و این موضوع هم تبعات منفی به دنبال دارد.

وی خاطر نشان ساخت: وجود اتباع بیگانه در استان از دیگر چالش ها ی پیش رو می باشد وحضور غیر کنترل شده اتباع بیگانه به ویژه اتباع غیرمجاز مشکلات بسیاری به ویژه در بحث امنیت برای یزد ایجاد کرده و امروز بالغ بر ۱۰۰ هزار اتباع بیگانه در استان زندگی می‌کنند که بخش بسیار زیادی از آن‌ها را اتباع غیرمجاز تشکیل می‌دهند که وجود آن‌ها برای استان یزد بسیار خطرناک است.

نائب رئیس حوزه‌های علمیه یزد با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد گفت: ایجاد اشتغال برای جوانان اعم از بانوان و آقایان درعرصه گردشگری مهم‌ترین موضوعی است که باید حتما مسئولان به آن توجه داشته باشند ودر صورتی که نتوانیم از ظرفیت گردشگری و ثبت جهانی بافت تاریخی یزد برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم، هیچ شکی وجود ندارد که این عرصه هم مورد استفاده دیگر استان‌ها قرار می‌گیرد و بیکاری در یزد همچنان به عنوان یک آسیب باقی می ماند.

وی درمورد حوزه های علمیه یزد گفت: در قرن‌های پنجم، ششم و هفتم، بیش از ۵۰ مرکز دینی با حضور تعداد زیادی طلاب علوم دینی در یزد وجود داشت این استان در عرصه تاریخ ۴۰ سال جلودار شیعه در جهان بوده  واز این تعداد امروز به ۵ یا ۶ مدرسه علمیه رسیده که ظرفیتی حدود ۵۰۰ نفر دارند و تنها می‌توانیم به این تعداد طلبه در استان یزد آموزش‌های دینی ارائه کنیم و در ۱۵۰ سال گذشته هیچ ساختمان حوزه علمیه‌ای در یزد احداث نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.