یک مسئول سازمان غذا و دارو گفت: هیچ تولید کننده ای حق ندارد خارج از ضوابط عنوان یا مطلبی را به مفهوم فراورده‌اش اضافه کند.

نوشتن عبارتی که در فرآورده‌های غذایی مشروط شد

به گزارش قدس آنلاین، سمیره صباح  با بیان اینکه عبارت "تازه" و به تعبیری feresh از جمله اظهارات توصیفی رایج برحسب مواد غذایی به حساب می‌آید که به توصیف حالت یا فرآوری انجام شده بر روی مواد غذایی دلالت دارد، اظهار داشت: نوشتن این عبارت بر روی مواد غذایی صرفاً زمانی امکانپذیر است که بر روی آن محصول فرآیند حرارتی، انجماد یا هر شکلی از نگهداری ماده غذایی انجام نشده باشد.

معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه برای "بیان طعم فرآورده"  و"نام تجاری فرآورده" نمی‌تواند از واژه تازه استفاده کرد، گفت: مواد غذایی تازه بسته بندی شده و افزودن واکس و پوشش‌ها با درجه غذایی براساس ضوابط و معیارهای موجود موارد استفاده از این عبارت است، علاوه بر آن  به کارگیری محلول شستشوی کلر ملایم با اسید ملایم در حین تولید و پرتو دهی ماده غذایی خام، حداکثر KGI مواردی هستند که در بر روی برچسب مواد غذایی‌شان می‌توان از عبارت "تازه" استفاده کرد.

 وی افزود: استاندارد ملی ایران به شماره ۶۶۲۹ که به موضوع ویژگی و آزمون‌ها پنیر تازه می‌پردازند، پنیر تازه پاستوریزه را این قاعده مستثنی کرده است.  

معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: نوشتن عبارت" تازه"  در فراورده غذایی مشروط است و هیچ تولید کننده ای حق ندارد خارج از ضوابط  عنوان یا مطلبی را به مفهوم فراورده اش اضافه کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.