وزیر خارجه بحرین با رد ادعاهای قطر درباره تحت محاصره بودن این کشور، اجرای تحقیقات مستقل درباره این ادعای قطر را خواستار شد.

بحرین اجرای تحقیقات مستقل درباره «تحت محاصره بودن» قطر را خواستار شد

به گزارش قدس آنلاین، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین امروز یکشنبه اجرای تحقیقات مستقل برای اثبات تحت محاصره بودن قطر از سوی چهار کشور عربی را خواستار شد.

وی در صفحه شخصی خود در توییتر ضمن مخالفت با استفاده از عبارت «محاصره» برای اقداماتی که عربستان، امارات، بحرین و مصر علیه قطر انجام می‌دهند، نوشت: اگر مسئولان قطر همچنان بر استفاده از عبارت محاصره اصرار دارند و (معتقدند) که کشورشان محاصره شده است پس بایستی تحقیقات مستقل درباره هر قضیه‌ای که با این محاصره مرتبط است، انجام شود.

از حدود دو ماه پیش چهار کشور عربی اعم از مصر، عربستان، امارات و بحرین به بهانه حمایت قطر از تروریسم روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، دریای و هوایی خود را به روی قطر بستند و در حالیکه قطر اصرار دارد این اقدامات محاصره محسوب می‌شود به خصوص اینکه تنها گذرگاه زمینی عربستان با قطر نیز بسته شده است اما این چهار کشور مدعی هستند که این اقدامات نوعی تحریم است نه محاصره.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.