رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های گسترده ایران و کامرون برای گسترش همکاری ها گفت: بعد از توافق هسته ای زمینه های مثبتی برای فعالیت اقتصادی ایجاد شده است.

توافق هسته ای زمینه های خوبی برای فعالیتهای اقتصادی ایجادکرده است

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز با «مارسل نیات انجیفنجی» رئیس مجلس سنای کامرون دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و گسترده ایران و کامرون اظهار کرد: همکاری با کشورهای آفریقایی جزء الویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی محسوب می شود و ما علاقمند به همکاری در حوزه های مختلف از جمله حوزه صنعت، معدن، داروسازی و صنایع غذایی هستیم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر شرکت های پیشرفته و خوبی در ایران برای اجرای پروژه های زیرساختی و جاده سازی وجود دارد و کشور کامرون می تواند از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کند.

لاریجانی گفت: خوشبختانه بعد از توافق هسته ای زمینه های خوبی برای فعالیت شرکت های ایرانی به وجود آمده که از این ظرفیت ها باید به خوبی استفاده کرد.

در ادامه این دیدار رئیس مجلس سنای کامرون بر لزوم گسترش روابط و همکاری های ایران و کامرون تاکید کرد و گفت: کشور کامرون جایگاه مهم و برجسته ای در قاره آفریقا دارد و با توجه به این ظرفیت ها، گسترش روابط و همکاری ها میان دو کشور مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه کشور کامرون به تجارب جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف به ویژه بخش های اقتصادی و صنعتی نیاز دارد افزود: دو کشور باید درجهت ارتقای سطح روابط و تعاملات گام بردارند.

رئیس مجلس سنای کامرون با اشاره به فعالیت گروه های تروریستی از جمله بوکوحرام در منطقه آفریقا گفت: این گروه تروریستی مشکلات امنیتی و همچنین معضلات اقتصادی را برای منطقه ایجاد کرده است و ما خواهان همکاری های کشورهای دوست برای مقابله با این پدیده هستیم.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.