وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه بعد از دیدار با همتای آمریکایی خود گفت که نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه روزهای ۸ و ۹ آگوست در تهران دیدار می‌کنند.

دیدار نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه در تهران

به گزارش قدس آنلاین، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه گفته که نمایندگان سه کشور ایران، ترکیه و روسیه روزهای 8 و 9 آگوست (17 و 18 خرداد) برای رایزنی درباره سوریه در تهران دیدار خواهند کرد. 

وی بعد از دیدار با  «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا در شهر «مانیل»، فیلیپین گفت: «با همتای خود از ترکیه درباره اجرای توافق‌های مربوط به آستانه رایزنی کردیم.»

وزیر خارجه روسیه، پیش از دیدار با رکس تیلرسون با «مولود چاوش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه دیدار کرده بود.

لاوروف درباره دیدار با همتای ترکیه‌ای خود گفت: «درباره مقدمات نشست بعدی نمایندگان روسیه، ترکیه و ایران که در روزهای 8 و 9 آگوست در تهران برگزار می‌شود نیز گفت‌وگو کردیم.»

دیپلمات بلندپایه روسیه تصریح کرد قرار است در نشست تهران درباره تقویت ساز و کار مربوط به مناطق کاهش تنش در سوریه بحث و تبادل نظر شود.  

ترکیه، روسیه و ایران در ماه مه در نشست آستانه به عنوان ضمانت‌کنندگان نظام آتش‌بس در سوریه یادداشت تفاهمی امضا کردند.

یک سخنگوی سفارت روسیه در ایران پیش از این از احتمال برگزاری یک نشست با حضور کارشناسان نظامی سه کشور روسیه، ترکیه و ایران در روزهای 8 و 9 آگوست (برابر با 17 و 18 مردادماه)  در تهران خبر داده بود.

این سخنگو گفت: «مذاکرات سه جانبه کارشناسان نظامی روسیه، ایران و ترکیه قرار است روزهای 8 و 9 اگوست برگزار شود. تا زمان موافقت نهایی طرف ترکیه، ضمانت صد در صدی وجود ندارد که این گفت‌وگوها برگزار می‌شوند.»

این منبع گفت که هنوز مشخص نیست سرپرستی هیئت روسیه در این گفت‌وگوها را چه کسی بر عهده خواهد داشت. 

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.