انتظار برای عملیاتی شدن قراردادهای خارجی در صنایع مختلف و سیگنال‌های تکنیکال در گروه خودرویی‌ها باعث شد تا این گروه رهبر امروز بازار سهام باشند.

چرخش فرمان خودرویی‌ها به سمت بورس یک روز پس از تحلیف

به گزارش قدس آنلاین، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان کردستان حق تقدم خرید سهام شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان، تولیدی پلاستیک شاهین، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتمادگستر، بیمه سرمد، کشتیرانی آریا، توسعه اقتصادی آرین، پتروشیمی داراب، پتروشیمی جهرم، پتروشیمی فسا، اوراق اجاره قطارهای مسافری و باری جوپار، مجتمع صنعتی آرتا ویل تایر، جوش اکسیژن ایران، شیرین‌دارو و سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر از سوی ناظر سهام در حالی بازگشایی شد که هیچ نماد معاملاتی متوقف نماند.

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۹۱.۵ میلیون سهم کشتیرانی ج. ا.ا به ارزش بیش از ۳۰.۵ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. در پتروشیمی شازند اما امروز ۱۲ میلیون سهم به ارزش ۲.۵ میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین ۱۰.۵ میلیون سهم سرمایه‌داری صندوق بازنشستگی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد.

در ایران ترانفسو نیز اندکی بیش از ۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان کد به کد شد. در عین حال کمتر از ۴ میلیون سهم پتروشیمی مارون به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم انتقال داده شد.

براساس این گزارش امروز، بورس تهران یک روز پس از تحلیف رئیس جمهور دولت دوازدهم در حالی با معاملاتی متعادل و کم حجم نظاره‌گر تابلو معاملات این بازار بود که تداوم عدم حضور پررنگ حقوقی‌ها در بازار روند اصلی معاملات را دچار دو دلی و رفتارهای احتیاطی از سوی اغلب معامله‌گران کرده است.

در این بین افزایش خوش‌بینی به عملیاتی شدن قراردادهای خارجی در صنایع مختلف و در عین حال کاهش نسبت قیمت بر درآمدی اغلب صنایع برتر بورسی باعث شده تا اقبال برای جمع‌آوری سهام شرکت‌های برخودار از اصلاح قیمتی از جمله خودرویی‌ها افزایش یابد.

در گروه پالایشی‌ها اما اشاره رییس سازمان خصوصی سازی در رادیو گفتگو به مطالبات سنگین سهام عدالت از شرکت های پالایشی از جمله پالایش نفت بندرعباس و شناسایی سود موهوم در این شرکت با هدف خوشایند سهامدار عمده باعث چالشی جدید شده است.

در پتروشیمی ها تلاش برای کنار زدن مشکلات عدم دسترسی ارز حاصل از فروش مواد پتروشیمی همچنان خبر اصلی این گروه است.

به گزارش فارس بازار سهام امروز بازاری کم حجم و متعادل بود که همسو با پایان اصلاح قیمت سهام در گروه خودوریی ها اقبال خریداران اغلب حقیقی را با چاشنی خوش بینی به قرارداد های خارجی به همراه داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.