رییس هیئت والیبال استان اصفهان با انتقاد شدید از اینکه در شهر اصفهان حامی برای والیبال وجود ندارد، گفت: پشتیبانی از دو تیم مطرح والیبال هیچ نتیجه مطلوبی برای آینده والیبال ندارد.

نبود حامی برای والیبال اصفهان، فریادی که هنوز به گوش مسؤلان نرسیده است

تیمور باجول در گفتگو با قدس آنلاین اظهارکرد: هیأت والیبال وظیفه برگزاری کلاس آموزش مربیان در رده های مختلف برای خانم ها و آقایان با هماهنگی فدراسیون را دارد.

وی از دیگر وظایف این هیأت را برگزاری کلاس های آموزشی داوران و اعزام تیم های نوجوانان، جوانان و امیدها در رده های سنی مختلف برای خانم ها و آقایان دانست و افزود: طبق برنامه اولین رده سنی نوجوانان دختر به مسابقات اعزام و مقام نخست دسته یک لیگ کشور را کسب کردند؛ در رده های بعدی تیم خانم ها هم امیدواریم بر روی سکوهای اول یا دوم قرار گیرند و آقایان هم جزو تیم های برتر قرار گیرند.

رییس هیئت والیبال استان اصفهان با اشاره به اینکه در بخش سوپر لیگ خوشبختانه سال گذشته تیم پدافند جزو تیم های سوپر لیگ قرار گرفت و قرار است در مسابقات دسته یک سوپر لیگ شرکت کند، تصریح کرد: شرکت در سوپرلیگ نیاز به پشتوانه مالی و اسپانسر دارد اما متاسفانه در اصفهان آنگونه که به فوتبال و باشگاه هایی مثل ذوب آهن و سپاهان اهمیت می دهند، خیلی بر روی والیبال سرمایه گذاری نکرده اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که تیم والیبال بازیکنان ارزشی و قدرتمندی همچون جواد معنوی نژاد، مباشری، غلامی و غفور در تیم ملی دارد.

باجول یادآور شد: اگر اسپانسر تیم پدافند را پشتیبانی کند این تیم با این نفرات قطعاً می تواند به روی سکو برود، اما متاسفانه اسپانسری برای تیم های والیبال آقایان و خانم ها نداشته ایم و این ضعف اصفهان در این است که اسپانسری حمایت نمی کند.

وی اضافه کرد: در گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ باشگاه فعال والیبال در اصفهان وجود داشت که در حال حاضر تعداد آنها به انگشتان یک دست هم نمی رسد چون شهریه از دانش آموختگان والیبال می گیرند و بیشتر دنبال منافع مادی هستند تا اینکه در پی پرورش و آموزش بازیکنان والیبال باشند.

رییس هیئت والیبال استان اصفهان تصریح کرد: در کشور ملی پوشان بین دو تیم بانک سرمایه و پیکان تقسیم شده اند و همیشه این دو تیم اول و دوم می شوند و باشگاههای سایر تیم ها انگیزه ای برای سرمایه گذاری ندارند.

وی با انتقاد شدید از اینکه در شهر اصفهان حامی برای والیبال وجود ندارد، گفت: پشتیبانی از دو تیم مطرح والیبال هیچ نتیجه مطلوبی برای آینده والیبال ندارد.

باجول تاکید کرد: این ضعف بزرگی برای هر رشته ورزشی محسوب می‌شود که نتواند اسپانسر جذب کند، اگر باشگاه‌هایی مانند ذوب‌آهن و سپاهان حمایت نکنند کسی نیست که از والیبال حمایت مالی کنند؛ البته گیتی پسند هم چندسال پیش به والیبال ورود پیدا کرد که به دلیل عدم موفقیت کاملاً این رشته را کنار گذاشت.

وی ادامه داد: اگر قرار است والیبال موفق شود، باید زیرساخت های آن فراهم باشد و از بین باشگاهها بازیکنان انتخاب و شالوده تیم ملی تشکیل شودچرا که پشتیبانی از دو تیم فعال هیچ نتیجه مطلوبی برای آینده والیبال ندارد.

رییس هیئت والیبال استان اصفهان تصریح کرد: شهرداری زاهدان با وجود درآمد ناچیزی که دارد، تیم والیبال تشکیل داده است. اردکان و ارومیه هم که به مراتب از اصفهان کوچک‌تر هستند تیم دارند، اما در اصفهان همچنان منتظر حمایت مالی از رشته والیبال هستیم.

وی یادآور شد: تیم والیبال بانوان اصفهان طی ۴ سال گذشته به موفقیت های خوبی دست پیدا کرده و در همه رده های سنی در سکوی اول قرار گرفته است اما باید با توجه به اینکه ۵۰ درصد جامعه را بانوان تشکیل می دهند، به آنها توجه شود.

باجول با بیان اینکه والیبال زمانی نتیجه خواهد گرفت که از آموزش و پرورش و تیم پایه شروع کنیم و باشگاه‌ها نیز در والیبال فعال شوند و از آن حمایت کنند، گفت: بدون لیگ شهرستان‌ها، لیگ استانی و حمایت مالی والیبال اصفهان افول خواهد کرد.

وی اظهارکرد: عمر مفید یک والیبالیست ۳ تا ۴ سال است که اگر در همین زمان تمرین و تیم نداشته باشد، خیلی چیزها را فراموش می‌کند و بدنش از آمادگی خارج می‌شود؛ این موضوع در مورد داوران و مربیان نیز صادق است.

رییس هیئت والیبال استان اصفهان از مسؤلان استانی و کشوری خواست به این رشته که هواخواه زیادی در بین مردم دارد بیشتر اهمیت دهند.              

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.