یزد- نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: وضعیت کم آبی در استان یزد وضعیت نامناسبی است و مشکلات متعددی در استان یزد در این حوزه وجود دارد.

سرانه مصرف در ایران بالاتر از حد استاندارد/ کم آبی در استان یزد وضعیت نامناسبی ایجاد کرده است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار مشاور وزیر نیرو با وی با اشاره به اینکه استان یزد با مشکل آب روبرو است، اظهار داشت: وضعیت کم آبی در استان یزد وضعیت نامناسبی است و مشکلات متعددی در استان یزد در این حوزه وجود دارد..

وی با بیان اینکه کولرهای آبی بخش قابل توجهی از مصرف آب یزد را به خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: در راستای کاهش این مصرف، تعدادی از کولرهای آبی به گازی تبدیل شده‌اند که  کاهش مصرف آب را به دنبال داشته ولی در مقابل فشار زیادی به شبکه برق وارد کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: با توجه به این چنین مسائلی، مدیریت مصرف آب و برق در استان یزد سختی فراوانی دارد و اقدامات گسترده‌ای در این حوزه باید صورت پذیرد.

ناصری یزدی افزود: با وجود همه این سختی‌ها، بحمدالله تاکنون مشکلی در زمینه قطع آب و خاموشی برق نداشتیم و مدیریت خوبی که در استان یزد صورت پذیرفته، سبب شده کمترین مشکل در استان یزد به وجود آید.

امام جمعه یزد گفت: در ارتباط با مصرف بالای آب صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود و مطالب متعددی هم نوشته می‌شود ولی هیچ زمانی به صورت تخصصی بررسی و اقدام نمی‌کنیم که بتوانیم مصرف آب را به درستی کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در بسیاری موارد سرانه مصرف در ایران بالاتر از حد استاندارد است، تصریح کرد: یکی از این موارد بحث استفاده از مواد آرایشی است که متاسفانه ایران در رتبه‌های اول از میزان مصرف مواد آرایشی قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: لازم است که نسبت به رسیدن میزان مصرف در جامعه اقدامات لازم از جمله فرهنگ‌سازی و آموزش انجام شود و به صورت محله به محله و خانه به خانه اقدام به ترویج مبانی درست در ارتباط با اصلاح الگوی مصرف را انجام دهیم.

مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی  به برنامه‌های طول سال این وزارت‌خانه در ارتباط با مسائل فرهنگی و دینی اشاره کرد و گفت: سال گذشته یزد رتبه نخست فعالیت‌های فرهنگی وزارت نیرو را کسب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی یزدان‌پرست در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، اظهار داشت: وزارت نیرو در عین حالی که یک وزارت‌خانه تخصصی در حوزه برق و آب است، فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای در بخش فرهنگی انجام داده است.

وی با بیان اینکه دفتر فرهنگی وزارت نیرو، پیش از سال برنامه سال آینده را به تمام شرکت‌ها ارائه می‌کند، گفت: در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر امام جماعت و بیش از ۳۳۰ نفر مسئول فرنگی در سراسر کشور داریم.

مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی با اشاره به تشکیل شورای فرهنگی در تمام شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو، عنوان کرد: در طول سال برنامه‌های متعددی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و دینی برای تمام کارمندان و خانواده‌های آنها به ویژه برای فرزندانشان انجام می‌شود.

یزدان‌پرست عنوان کرد: در حال حاضر تمام استان‌های ما در وضعیت فرهنگی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و به صورت کامل مشخص است که نقاط ضعف و قوت هر استانی در حوزه مسائل فرهنگی و دینی در چه بخش‌هایی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، استان یزد توانست شاخص‌ها و پارامترهای پیش‌بینی شده را در سطح بالایی به دست آورد و رتبه نخست کشور در زمینه برنامه‌های فرهنگی را به دست آورد.

مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی با بیان اینکه فعالیت‌ها و وظایف این شرکت از مهمترین و ضروری‌ترین نیازهای جامعه بشری است، گفت: آب و برق دو موضوعی است که زندگی مردم به آن وابسته است و واقعا بدون این دو عرصه، زندگی بسیار سخت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.