شهرکرد- مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:عملیات اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار ۱۴۴هکتار از اراضی کشاورزی هرچگان شهرستان شهرکرد آغاز شد.

عملیات اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی هرچگان شهرستان شهرکرد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، شاه کرم کمالی خواجه لنگی  ظهر روز دوشنبه در گفتگو با قدس آنلاین از عملیات اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار ۱۴۴هکتار از اراضی کشاورزی هرچگان شهرستان شهرکرد خبر داد و گفت: این عملیات با حضور مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی ،مدیر جهادکشاورزی شهرستان شهرکردونمایندگان کشاورزان، آغازگردید.

کمالی خواجه لنگی افزود: تاکنون ۵۵هزارهکتار از اراضی استان معادل ۴۶درصد به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است که درسال جاری نیز با برنامه ریزی ها وپیگیری های انجام شده ۵هزار هکتار دیگر از اراضی استان با اعتباری بالغ بر ۳۴میلیارد تومان، به سیستم آبیاری نوین تجهیز خواهد شد .

وی،اظهارکرد: استان چهارمحال و بختیاری رتبه دوم اجرای سیستم های آبیاری نوین را در کشور دارد که امسال با اجرای ۵هزار هکتار از اراضی درمجموع ۵۰درصد از اراضی استان به سیستم های نوین تجهیز شده اند.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان با اعلام آغاز عملیات اجرایی طرح ۱۴۴هکتاری اراضی هرچگان گفت: ازاین میزان ۱۲۰هکتار با کمک دولت و۲۴هکتار بصورت خود اجرایی انجام خواهد شد که دراین زمینه ۶۰۰میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲۴۰میلیون تومان هم از سهم آورده کشاورزان هزینه خواهد شد.

وی،اظهارکرد: ازمزایای این ۱۴۴ هکتار بیش از ۲۰۰خانوار بهرمند خواهند شد که درسال گذشته به ازای هرهکتار ۵میلیون تومان جهادکشاورزی بعنوان کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت می شد که با پیگیریهای ریاست سازمان جهادکشاورزی استان هم اکنون درهرهکتار۶میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

کمالی خواجه لنگی خاطر نشان ساخت:دردولت یازدهم ۳هزار هکتار با اعتباری بالغ بر۱۵میلیارد تومان که در سال ۹۶و۹۵ میزان ۱۰۵۴هکتار با اعتباری بالغ بر ۵میلیارد و۵۰۰میلیون تومان درقالب ۲۲طرح به سیستم های آبیاری تحت فشار تجهیز شدند.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان در خاتمه اضافه کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری نزدیک به یک هزار هکتار از اراضی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.