اهواز- قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت:طبق قانون مناطق آزاد کشور، دریافت عوارض مالیات بر درآمد، مالیات ارزش افزوده و عوارض شهرداری از اختیارات منطقه آزاد است.

دریافت عوارض توسط شهرداری آبادان از بازاریان خلاف قانون است

به گزارش قدس آنلاین عبدالله کعبی در این باره اظهار کرد: طبق قانون عوارض باید توسط منطقه آزاد اخذ شود و همه دستگاه های اجرایی باید تابع قانون باشند.  
وی اظهارکرد: در صورتی که عوارض توسط سازمان منطقه آزاد اروند اخذ شود این سازمان نیز با شهرداری آبادان در توافقی مبالغی را در قبال خدماتی که شهرداری به شهروندان ساکن در منطقه آزاد اروند انجام می دهد پرداخت می کند.  
کعبی گفت:قانون سازمان منطقه آزاد را ملزم کرده تا از مردم عوارض اخذ و در قبال آن خدمات به آنان ارائه دهد.  
وی اظهارکرد: سازمان منطقه آزاد اروند به صورت کتبی به شهرداری های آبادان و خرمشهر این موضوع را اعلام کرده است.  
در چند روز گذشته ماموران شهرداری آبادان ابلاغیه ای مبنی بر پرداخت عوارض با تعیین زمان پرداخت ۷۲ ساعته تحویل کسبه داده اند که این سبب نارضایتی آنان شده است.
شهردار آبادان نیز به ایرنا گفت:قانون شهرداری ها را مکلف کرده تا عوارض کسب کار و پیشه را دریافت و برای عمران شهری هزینه کنند اما متاسفانه از جایی حمایت نشدیم و با توجه به قانون مناطق آزاد هم اکنون سازمان منطقه آزاد اروند عوارض را دریافت می کند.
محمد حویزاوی سازمان منطقه آزاد را فرصتی برای توسعه و پیشرفت شهرهای آبادان و خرمشهر توصیف کرد و اظهارکرد: در ۱۱ماه گذشته یک ریال نیز از سوی این سازمان به شهرداری آبادان پرداخت نشده است.
وی گفت: پارک ۱۷ هکتاری که از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در منطقه بریم نیمه کاره رها شده بود نیز توسط شهرداری آبادان بنا به وظیفه ذاتی تکمیل شد.
حویزاوی به اجرای طرح ساحل سازی بهمنشیر و حاشیه اروند توسط شهرداری آبادان اشاره کرد و افزود: شهرداری آبادان با دریافت عوارض از مردم این طرح ها را آغاز کرد و در صورتی که درآمدی نداشته باشیم نمی توانیم کارهای عمران شهری را انجام دهیم.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است.  

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.