رشت- مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در مورد برگزاری چهلمین دوره استانی مسابقات قرآنی گفت: این مسابقات از ۱۷ مرداد ماه به مدت سه روز با حضور ۴۰۰ نفر در سالن اجتماعات مخابرات گیلان برگزار می‌شود.

راه‌اندازی ستاد توسعه موقوفات قرآنی در گیلان

به گزارش قدس آنلاین، ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در نشست خبری پیش از ظهر دوشنبه که به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد گفت: این جلسه برای مایه افتخار است چون در دو محوریت مسابقات قرآنی و تقدیر از اصحاب رسانه برگزار می‌گردد.

علیزاده با بیان اینکه روز خبرنگار روز شهید و شهادت است، تصریح کرد: شهید صارمی با نثار جان خود در حوزه اطلاع رسانی نشان داد که رسالت آگاهی بخشی به مردم جایگاهی والایی دارد.

وی با بیان اینکه حوزه تاثیرگذاری رسانه غیر قابل انکار است، گفت: نمی‌توان قدرت رسانه و میزان تاثیر گذاری آن را در جامعه نادیده بگیریم حتی تاثیرش از بمب اتم هم بیشتر است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی مدیون رسانه و اصحاب آن هستند چراکه با نقدهای سازنده نهال انقلاب را آبیاری کرده و قوت ببخشند.

علیزاده با بیان اینکه اصحاب رسانه را همکار خود می‌دانم، افزود: صدا و سیما مانند خانه من است و دوستان رسانه ای را همکار خود می‌دانم و این فقط در قالب حرف نبوده و بنده در مدت خدمت مدیریتم در مازندران آن را ثابت کردم.

وی با اشاره به اینکه حمایت از رسانه در واقع کمک به خودمان است، گفت: رسانه در امر قرآنی و توسعه فرهنگی دینی می‌تواند بازویی قوی برای استان باشد. گیلان در این حوزه بسیار توانمند است و باید به همگان این توانایی را نشان دهد و بهترین راه برای شناساندن ارتباط با رسانه ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در مورد برگزاری چهلمین دوره استانی مسابقات قرآنی گفت: این مسابقات از ۱۷ مرداد ماه به مدت سه روز با حضور ۴۰۰ نفر خانم و آقا در سالن اجتماعات مخابرات گیلان برگزار می‌شود.

او با اشاره به استقبال قابل‌قبول در چهلمین دوره مسابقات قرآنی افزود: در این دوره از مسابقات ۱۶ داور برادر و ۲۳ داور خواهر با همکاری ادارات اوقاف استان همکاری خواهند داشت.

علیزاده حرکت در مسیر قرآن و حمایت از فرهنگ قرآنی را یکی از وظایف نظام اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: چهلمین دوره از مسابقات استانی قران کریم در حوزه‌های حفظ پنج جزء ، ده جزء بیست جزء ، قراءت اذان تواشیح، دعاخوانی، و معارف اسلامی باهدف توسعه و ترویج قرآنی بین اقشار مختلف، ایجاد رقابت و هیجان سالم در فضای معنوی جوانان و مدیریت زندگی بر اساس مبانی قرآن برگزار خواهد شد.

وی مهمترین هدف برگزاری این مسابقات را توسعه فرهنگ قرآنی دانست و افزود: از دیگر اهداف آن استعدادیابی و ایجاد رقابت بین جوانان است.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ موقوفه در حوزه قرآنی داریم گفت: باید در این حوزه بیشتر فعالیت کنیم تا موقوفات قرآنی بیشتر شود.

علیزاده در پایان گفت: از همه اصحاب قلم و رسانه انتظار داریم تا در نشر فرهنگ قرآنی مارا یاری کنند.

راه‌اندازی ستاد توسعه موقوفات قرآنی در گیلان

علیزاده گیلان را استان قرآنی خواند و یادآور شد:  گیلان با داشتن سرمایه‌های وسیع قرآنی و کسب موفقیت‌های هرساله از شهرت خوبی در کشور در حوزه قرآنی برخوردار است.

حجت‌الاسلام علیزاده از راه‌اندازی ستاد توسعه موقوفات قرآنی در گیلان خبر داد و افزود: در گیلان ۴۰ موقوفه قرآن، ۳۷۵ مرکز قرآنی، ۳ مرکز تخصصی قرآن در شهرستان‌های رودسر، لنگرود و صومعه‌سرا و همچنین تنها مرکز مجازی حفظ قرآن در آستانه وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.